INILAH KISAH HITAM DATO' VIDA PENGASAS QU PUTEH YANG RAMAI TIDAK TAHU KASIHAN. SEDIH SNGAT KEHIDUPANNYA !!!

Semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman
KISAH HITAM DATO' VIDA PENGASAS QU PUTEH YANG RAMAI TIDAK TAHU merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri KISAH HITAM DATO' VIDA PENGASAS QU PUTEH YANG RAMAI TIDAK TAHU2 ANAK FOUNDER VIDA BEAUTY MAUT KEBAKARAN


Admin dikejutkan dengan kebakaran besar rumah pengasas founder produk kecantikan Vida Beauty Datuk Dr Hasmiza Othman yang melibatkan dua kematian anaknya dan seorang pekerja maut. Punca kejadian masih disiasat oleh pihak bomba untuk mengenalpasti bagaimana kebakaran rumah tersebut berlaku. Datuk Dr Hasmiza Othman iaitu founder Vida Beauty yang bakal keluar dengan program rancangannya sendiri di televisyen selepas hari raya Aidilfitri iaitu 'Diva De Vida' yang pengacaranya ialah selebriti Roslan Shah.





Keluarga Pengasas Vida Beauty Sedih Dengan Kebakaran



2 Anak Lelaki Founder Vida Beauty Meninggal Dunia

Dua anak lelaki kepada pengasas produk kosmetik Vida Beauty, (Gambar Foto) Datuk Dr Hasmiza Othman, dan seorang lagi meninggal dunia dalam kebakaran di sebuah rumah teres dua tingkat di Meru Hills, Taman Meru di sini.

Mayat Eddie Zuhdi Mohd Amin, 11 tahun, dan adiknya Edrie Zikrie, 10 tahun, ditemui di bilik mandi manakala mayat Mohd Nor Syamil, 26, ditemui di tingkat atas selepas kebakaran yang berlaku pada pukul 9.20 malam Sabtu.

Kebakaran memusnahkan hampir keseluruhan rumah bahagian tepi teres dua tingkat yang digunakan sebagai asrama untuk kakitangan Dr Hasmiza. Mohd Nor Syamil dipercayai kakitangan Dr Hasmiza.


Mayat Dikeluarkan Dari Rumah Pengasas Vida Beauty



Dua Kanak-Kanak Rentung Dalam Keadaan Terduduk

Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Ipoh, P. Samasuvam berkata salah seorang daripada dua kanak-kanak lelaki ditemui dalam keadaan sedang duduk di atas lantai dan yang lain ditemui terbaring di atas lantai.

Samasuvam berkata dua lelaki berjaya melarikan diri daripada kebakaran dengan melompat keluar dari tingkat atas. Salah seorang daripada mereka dipercayai patah kaki.

"Terdapat beberapa letupan kecil di rumah dan kebakaran itu agak besar," katanya sambil menambah kebakaran itu telah berjaya berada di bawah kawalan kira-kira 30 minit.

Sebuah kereta Bentley dan kereta Perodua Kancil dan beberapa motosikal telah rosak dalam kebakaran.


Kebakaran Rumah Pengasas Founder Vida Beauty



Keluarga Pengasas Produk Kecantikan Vida Beauty Sedih

Dr Hasmiza sedang berada di Pulau Pinang pada masa kejadian. Beliau tiba di rumah pada kira-kira pukul 11.30 malam selepas diberitahu tentang kejadian tersebut.

Jenazah kedua-dua kanak-kanak lelaki itu telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Meru pada kira-kira pukul 10 pagi Ahad.

Dr Hasmiza merupakan pengasas produk kecantikan Vida, yang merupakan pengedar utama untuk produk penjagaan kulit dan makanan tambahan pemakanan.

Beliau juga adalah penerbit kepada program 'talk show' beliau sendiri - Diva De Vida iaitu artis pengacaranya Roslan Shah. - Mstar.



Gambar Kejadian Kebakaran Rumah Founder Vida Beauty



Anggota Bomba Cuba Memadamkan Kebakaran Rumah Founder Vida Beauty

Keadaan Rumah Founder Vida Beauty Berjaya Dipadam Bomba


Siasatan Punca Kebakaran Rumah Pengasas Vida Beauty


Jenazah Mayat Anak Pengasas Vida Beauty Disemadikan Dikebumikan



Kisah Sedih: Anak-Anak Dr. Hasmiza Pakai Baju Raya Semasa Kejadian Kebakaran
Dikemaskini 5 Ogos 2013 - "Pukul 2 petang sebelum saya pergi ke Pulau Pinang pada hari kejadian, anak-anak saya dah pakai baju raya," kata pengasas produk kecantikan Vida Beauty Datuk Dr Hasmiza Othman.

Mengenang kembali saat-saat akhir bersama dua anak lelakinya yang maut dalam kebakaran dua hari lepas, Dr Hasmiza berkata anak-anaknya masih memakai baju berkenaan ketika kebakaran itu.
Dalam kejadian melibatkan rumah penginapan pekerja produk kecantikan Vida Beauty di Meru Hills, Bandar Meru Raya pada 9 malam, Sabtu lepas tiga maut termasuk dua anak Dr Hasmiza, Muhammad Eddie Zuhdie Mohd Amin, 11, dan adiknya Muhammad Edrie Zikrie Mohd Amin, 10, serta pekerja syarikat itu Muhammad Norsyamil Zaidi, 26.

Muhammad Eddie dan Muhammad Eddry adalah anak pertama dan kedua dari empat beradik.
Dua lagi pekerja yang berada dalam rumah itu ketika kejadian, Khairul Anuar Abu Bakar, 32, dan Rofie Ismail, 31, berjaya menyelamatkan diri.

Dr Hasmiza berkata ketika kejadian beliau berada di Pulau Pinang atas satu urusan dan menerima panggilan telefon pada 9.10 malam, yang memaklumkan rumahnya terbakar.
"Saya tanya, rumah mana? Mereka jawab rumah pekerja. Meraka kata anak ada dalam rumah tu.


Sesuatu yang mengejutkan kerana anak saya tidak pernah pergi ke situ. "Setiap malam mereka akan menunaikan solat Tarawih tapi malam tu tak pergi Tarawih, saya akur mungkin ajal sudah memanggil mereka sebab dah tiga kali nak lari keluar (dari rumah semasa kebakaran) tapi tidak keluar.

"Sebagai contoh, mereka dengar api, mereka turun ke tingkat bawah, tetapi kemudian naik semula ke tingkat atas, pekerja saya Khairul dah dukung dan pegang anak-anak saya, tapi Syamil kata dia tak boleh bernafas dan masuk ke bilik air, anak-anak saya meronta-ronta nak ikut Syamil, padahal bukan rapat sangat dengan Syamil," kata beliau yang tidak dapat menahan sebak sepanjang sidang akhbar di kediamannya di sini, Isnin.



Barang Peribadi Anak Dr Hasmiza Sebagai Kenangan Berupa Jam Tangan dan Telefon Bimbit



Anak Dr Hasmiza Diajak Ke Rumah Pekerja


Dr Hasmiza berkata beliau difahamkan ada pekerja yang mengajak anak-anaknya ke rumah berkenaan sementara menunggu kepulangannya dari Pulau Pinang sebelum mereka ke rumah anak yatim berhampiran untuk menyampaikan sumbangan.
Rumah kediaman pekerja berkenaan hanya terletak beberapa meter dari rumah keluarga Dr Hasmiza dan pejabatnya.

Menyifatkan Muhammad Eddie Zuhdie dan Muhammad Edrie Zikrie sebagai anak yang soleh, beliau berkata mereka tidak pernah meninggalkan solat serta gemar membaca Al-Quran.


"Saya nak hantar mereka ke sekolah tahfiz tapi saya kata sebelum saya hantar, saya nak ajar puas-puas dulu supaya mereka dah pandai, dan cikgu perlu ajar sikit-sikit sahaja," katanya sambil menceritakan ketika pulang ke rumah pada malam kejadian, sejadah yang digunakan anaknya masih terbentang sedangkan kebiasaannya mereka akan lipat sejadah itu selepas solat.

Meskipun Muhammad Eddie Zuhdie dan Muhammad Edrie Zikrie telah meninggalkannya pada usia muda, beliau berpuas hati kerana banyak meluangkan masa bersama serta memberi pendidikan dunia dan akhirat kepada mereka. "Saya juga tak rasa menyesal tidak tengok mayat anak-anak saya. Saya rasa cukuplah saya dah tengok mereka dalam keadaan memakai baju raya petang itu," katanya.


Usahawan wanita itu juga berkata beliau sudah melihat sebahagian rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV) di kawasan berkenaan dan akan menyerahkannya kepada pihak bomba selepas melihat keseluruhan rakaman itu.

Pada sidang media itu, Dr Hasmiza turut menunjukkan dua jam tangan yang dipakai kedua-dua anaknya ketika kejadian, dan beliau percaya mereka meninggal dunia akibat sesak nafas berikutan asap tebal kerana jam tangan berkenaan masih dalam keadaaan baik.

Beliau juga menolak kemungkinan kebakaran itu berpunca daripada mercun kerana ketika kejadian, anak-anaknya sedang bermain permainan video di tingkat atas rumah berkenaan. - Bernama.






Admin mengucapkan takziah kepada keluarga pengasas Vida Beauty yang baru kehilangan dua orang anak lelaki yang mereka sayang. Sesungguhnya Allah sangat menyayangi mereka sehingga nyawa diambil kembali walaupun dipinjam hanya sekejap, kami mendoakan semoga mereka yang terkorban dicucuri rahmat. 


Semoga kejadian kebakaran ini akan menjadi pengajaran kepada kita untuk lebih berhati-hati dengan peralatan dan kelengkapan yang ada dirumah yang boleh menyebabkan kebakaran berlaku.


 Tidak tahu punca sebenar kejadian kebakaran ini tetapi sudah tentu melibatkan peralatan yang mudah terbakar dan cepat merebak sehingga tidak semua dapat menyelamatkan diri. Takziah sekali lagi, ikhlas daripada kami. Al-fatihah.

Post a Comment

Previous Post Next Post