GILAA !!! INILAH PERMINTAAN TERAKHIR RA PELAKU PEMBUNUHAN ENO FARINAH SEBELUM DI PERLAKSANAAN MALAM NANTI ((BANTU SHARE))

Eno Fariha (18), karyawati kilang pelastik PT PGM dibunuh secara sadis oleh 3 suspek yang salah satunya masih di bawah umur. Selain dibunuh dengan cara sadis, mangsa mendapatkan kekerasan. 

sss-3

Tiga suspek yakni RAL (15), pelajar SMP Kelas 2 di Tangerang, Rahmat Arifin alias Arif (23), pekerja kilang PT PGM dan Imam Harpiadi (23). Dirkrimum Polda Metro Jaya Kombes Krishna Murti berkata, ketiga-tiga suspek tidak mengenal satu sama lain. 

"Tetapi mereka mempunyai minat yang sama dengan mangsa," ujar Krishna kepada wartawan di Mapolda Metro Jaya, Jakarta, Selasa (17/5/2016). 

Lalu bagaimana ketiganya boleh melakukan pembunuhan keji itu secara bersama-sama? Berikut kronologi lengkapnya seperti disampaikan Kasubdit Resmob Ditreskrimum Polda Metro Jaya AKBP Eko Hadi Santoso: 

aa

Suspek RAL janjian dengan korban untuk bertemu dengan mangsa di bilik mess korban di Jatimulya, Dadap, Kosambi, Tangerang. Korban baru mengenal suspek selama satu bulan dan sengit saling SMS-an. 

Korban membukakan sedikit pintu pagar masuk ke dalam mess. Setelah korban memberi kod untuk 
masuk, suspek RAL kemudian 
masuk ke bilik
korban. Malam itu hujan mengguyur kawasan Dadap. Mangsa dan suspek RAL kemudian berbincang-bincang selama kira-kira 30 minit. Seterusnya suspek RAL dan korban saling berci ****. Pada masa itu suspek ingin sebegitu dengan mangsa, namun ajakan tersebut ditolak oleh mangsa kerana mangsa takut ham **. Kerana kesal ajakan begituannya ditolak oleh korban, kemudian suspek keluar dari bilik mangsa. Saat suspek berada di luar bilik mangsa, suspek bertemu dengan suspek Arif. Arif kemudian bertanya kepada RAL berkaitan kehadiran suspek di depan mess korban dengan ucapan "Kenapa perlu lu disini?" Lalu dijawab RAL "Lagi sama Indah (nama lain mangsa yang dikenali oleh suspek RAL ). " Arif terus memberondong RAL dengan sejumlah soalan" Indah siapa? ". Di tengah perbincangan itu, datang suspek Imam yang juga 'menyoal siasat RAL'. Barnabas menambah, ketiga-tiganya ditempatkan di sel khusus untuk memudahkan penyiasat melakukan pemeriksaan lanjutan pada ketiga suspek itu. "Penyiasat masih melakukan pengembangan kes tersebut. Langkah itu juga untuk memberikan rasa aman pada tiga pelaku tersebut 

1 Comments

  1. apa permintaan gila suspek sebelum hukuman?..entah2 admin blog ni yg gila cangkul..haha...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post