“Mana janji-janji Menteri-menteri hari tu?” Balu tentera yang dihanyutkan banjir di Amerika Syarikat luah perasaan di Facebook

Balu kepada Kapten Husman Hussin; seorang tentera darat yang meninggal dunia akibat dihanyut banjir dalam kejadian di Missouri, Amerika Syarikat; hari ini meluahkan perasaan terkilannya dengan berkata nasibnya dan anak-anak tidak terbela selepas pemergian arwah.

"Mana janji-janji Menteri-menteri hari tu?" Balu tentera yang dihanyutkan banjir di Amerika Syarikat luah perasaan di Facebook

“Mana janji-janji Menteri-menteri hari tu?” Balu tentera yang dihanyutkan banjir di Amerika Syarikat luah perasaan di Facebook

Hazwani Ahmad , meluahkan perasaan terkilannya itu di Facebook dan sejak ia mula dimuat naik, posting itu mendapat lebih dari 1,300 perkongsian dalam masa lima jam.

Menurut Hazwani, arwah Kapten Husman pergi ke Missouri ketika dia masih lagi dalam pantang 20 hari selepas bersalin dan dilaporkan hilang pada 26 Disember 2015.

Pada 29 Disember 2015, Markas Tentera Darat mengesahkan mayat Allahyarham dijumpai.

Jenazah Kapten Husman telah dibawa pulang ke Malaysia pada 6 Januari lalu dan selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Durian Daun, Masjid Tanah.

Hazwani mendakwa dia menerima elaun bulanan tidak sampai RM1,000 untuk menanggung anak-anak dan biarpun sudah 9 bulan insiden tersebut berlaku, pencen tanggungan anak-anak masih belum boleh dibayar.

Ikuti luahan hati Hazwani :

Aku nak Viralkan sesuatu.. 

Tak kira ape chanel.. aku redah.. Pro n Con..

“Kalau kena bayar pon kat Storyteller, copywriting.. aku sanggup.. sbb aku TAK SANGGUP dah pikir.. nanti JADI GILA!

Korang, ikut Logiklah kan.. Suami aku pergi Amerika buat apa kat sana? 

Bersuka ria? Tinggalkan aku dalam pantang 20 hari lepas bersalin ni.. ? 

Baik dia jaga aku baik2..

Okey .. 

Skg dah 9 bulan dah kan.. report masih tak setle2 lagi.. Pencen Tanggungan anak2 tak boleh bayar sebb alasan.. Suami aku Meninggal dalam waktu holiday kat sana 26hb 12 2015 dia hilang… 

Tapi kalau suami aku tak kesana.. atas tarikh keseluruhan kursus tu.. pasti TAKKAN jadikan.. surat tawaran tu.. penuh tulis tarikh kursus..

Pikir logiclah syg… 

Cukup ke.. dengan elaun tak sampai 1k.. kasi kat anak..untuk bela anak2 aku ni..

Susu sikembar?
Belanja mentah?
Utiliti?

Mana janji2 Menteri2 hari tu..
Apa ni apa? Please jgn aniaya anak2 comel arwah 

 

Majlis penghormatan jenazah Allahyarham Kapten Hussin

Sumber: SK



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post