Teman wanita minta putus dalam pesawat, lelaki cuba bunuh diri buka pintu kecemasan pesawat yang sedang terbang

Seorang lelaki cuba membunuh diri dengan membuka pintu kecemasan di dalam pesawat yang berada ribuan meter di udara selepas bertengkar dengan teman wanitanya yang mahu memutuskan hubungan mereka.

Padah putus cinta di udara

Padah putus cinta di udara

Kejadian itu berlaku kelmarin dalam penerbangan Air China dari Chongqing ke Beijing, selepas teman wanita lelaki dikenali sebagai Zhang, 18, itu tiba-tiba memberitahu dia mahu berpisah.

Disebabkan itu Zhang hilang pertimbangan dan cuba membunuh diri dengan membuka pintu kecemasan pesawat. Tindakan itu bagaimanapun gagal apabila dia ditahan kakitangan pesawat.

Kerana tindakannya itu, Zhang dipenjara 15 hari manakala kekasihnya, Wu, didenda 200 yuan (RM120) selepas didapati bersalah mengganggu ketenteraman di dalam pengangkutan awam.

Wu memberitahu polis, pertengkaran tercetus selepas dia cuba memutuskan hubungan dengan Zhang ketika penerbangan selama tiga jam itu.

Katanya, dia rasa tidak serasi dengan Zhang dan tidak mahu berhubung untuk beberapa hari, tetapi tanpa disangka kekasihnya bertindak di luar dugaan.

“Dia bangun dan berkata ‘saya mahu mati di depan kamu’,” katanya.

Namun Zhang terus meluru ke pintu keselamatan menyebabkan anak kapal bertindak pantas mengawalnya.

Pegawai keselamatan udara yang berada dalam pesawat itu mengesahkan kejadian berkenaan.

 

Sumber: Harian Metro



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post