'Kau Tunggu Abang-abang Lori Kutip Kau!'


Susulan insiden seorang pemandu lori yang teruk dibelasah oleh sekumpulan lelaki yang menjadi tular di laman media sosial hari ini dan semalam, hari ini, puluhan status yang memberi sokongan kepada mangsa telah dimuatnaik oleh pemandu-pemandu lori dari seluruh negara.




Sebanyak 13 screentshot status para pemandu lori di media sosial yang menyatakan mereka nekad memburu kereta berkenaan kerana berang sekumpulan lelaki yang terlibat dalam kes tersebut dengan sewenang-wenangnya membelasah mangsa hanya kerana hal kecil.

Masing-masing mencatitkan nombor kereta tersebut dan diletakkan di dashboard kenderaan sebagai peringatan jika terserempak dengan kereta itu.




















Antara kawasan yang dipantau oleh geng-geng pemandu lori adalah Kinrara, Jalan Genting-Klang, Jalan Chepor, Ipoh, Ampang, Melaka, Johor, Jeram, Sungai Buloh, Putrajya dan beberapa kawasan yang lain.

Menurut pihak berkenaan, tindakan itu diambil kerana apa yang berlaku pada mangsa adalah tidak wajar dan munasabah. Masalah yang timbul hanya masalah kecil dan tidak perlu melibatkan pertumpahan darah. Selain itu juga, ia sebagai tanda sokongan kepada mangsa.

Sumber 'Kau Tunggu Abang-abang Lori Kutip Kau!'

Post a Comment

Previous Post Next Post