Mohon Sebarkan !!! Jangan Buat Main-Main Jika Bintik Air Seperti Ini Sering Timbul Di Jari Anda!


Mynewshubonline - Kebanyakan orang jarinya kadang kadang muncul bintik-bintik kecil di manabintik-bintik ini tidak kelihatan besar, jarang kita akan memberi perhatian kepada bintik-bintik seperti ini, tetapi j sebenarnya bintik-bintik seperti yang harus diperhatikan dengan teliti. 

Bintik-bintik kecil pada jari menunjukkan penyakit yang ada dalam tubuh kita, dan juga akan menunjukkan kalau pada badan kita terdapat banyak racun. 


1. Hujung jari melengkung 
Kalau kita lihat daging antara garis jari tangan yang dibawah kuku menonjol keluar, itu bermaksud salah satu organ dal am tubuh kita ada yang mengalami keradangan, juga terlalu banyak racun dalam tubuh kita. 

Ketika ini, kita akan menjadi beremosi, kerana ini menunjukkan hati kita ada masalah, terlalu banyak racun dalam hati dan jantung kita, boleh melemahkan fungsi organ tubuh yang lain. 

2. Kuku bulat dan rata 
Kalau kuku berubah menjadi bulat dan rata, itu bermakna ada racun dalam perut, mungkin ada gangguan pencernaan atau penyakit perut lain. 

Biasanya pesakit ini juga ada gangguan pemakanan dan metabolism, memberi kesan besar terhadap paru-paru. 

Bagaimana menyembuhkan penyakit ini?

1.Makan banyak sayur-sayuran hijau dan buah-buahan 
Buah-buahan dan sayur-sayuran hijau mempunyai kesan yang baik untuk detoksifikasi. Buah-buahan dan sayur-sayuran biasanya masa penghadaman di dalam perut adalah 30 minit, sedangkan daging masa penghadaman lebih dari tiga jam, jadi makan lebih banyak sayur-sayuran hijau dan buah-buahan boleh mempercepatkan gastrointestinal, mempercepatkan metabolisme, dan juga dapat membersihkan racun dalam tubuh.

2. Gerakan Detox 
Mengapa wanita moden umumnya hidup lebih lama daripada lelaki? Kerana perempuan umumnya bersenam lebih banyak daripada lelaki. Wanita yang suka belanja, suka jalan-jalan dan suka gerak biasanya mempunyai hidup yang lebih panjang umurnya

Post a Comment

Previous Post Next Post