Kereta kemalangan dan terbabas masuk sungai, bapa terkilan tak dapat selamatkan anak bongsu

Seorang kanak-kanak lelaki berumur empat tahun mati lemas selepas kereta dinaiki bersama tiga ahli keluarganya terbabas sebelum terjunam ke dalam Sungai Santap, Kampung Telaga Mas, Pokok Sena di sini, hari ini.

Ketika kejadian kira-kira pukul 1.30 tengah hari itu, Muhammad Rizal Zakwan Mohd Razi berada di dalam kereta jenis Proton Wira yang dipandu bapanya Mohd Razi Md Akib, 54, dan dua kakaknya Nurul Rasyidah, 15, dan Nurul Rasyiqah, 11.

Baca: 

Ya Allah, pilunya… Kereta dinaiki 4 beranak terjunam dalam sungai
Mayat adik Muhammad Rizal Zakwan yang lemas kereta terjunam dalamsungai ditemui

Kereta kemalangan dan terbabas masuk sungai, bapa terkilan tak dapat selamatkan anak bongsu

Kereta kemalangan dan terbabas masuk sungai, bapa terkilan tak dapat selamatkan anak bongsu

 

Mohd Razi ketika ditemui pemberita berkata beliau sekeluarga dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Bukit Teriak di sini selepas membeli barangan dapur di pekan Pokok Sena.

Beliau berkata kereta dipandunya tiba-tiba terbabas sebelum terjunam ke dalam sungai menyebabkan air mula memenuhi kenderaan itu.

“Cermin kereta belakang pecah, jadi saya keluarkan kakak-kakaknya dahulu dan ketika hendak selamatkan Muhammad Rizal Zakwan, air sudah memenuhi kereta dan saya gagal menjumpainya dalam kereta,” katanya yang terkilan kerana tak dapat selamatkan anak bongsu daripada lima beradik itu.

Sementara itu, pegawai perhubungan awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Kedah Nur Hafizah Mohammad Lokman berkata pihaknya menerima panggilan pada 1.46 tengah hari dan tiba di lokasi 10 minit kemudian.

“Mayat mangsa ditemui pada pukul 3.58 petang tadi oleh anggota Pasukan Penyelamat di Air (PPDA) Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Petani, kira-kira satu meter dari tempat kereta itu terjunam,” katanya.

Mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) untuk proses bedah siasat, katanya. — Bernama

Sumber: Projek MMO Malay Mail



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post