“Kalau abang nak kahwin lagi, tunggu selepas saya bersalin, kemudian kita berpisah” – Suami ini minta netizen jawab persoalan ‘Gagalkah saya?’

salam krt tolong post.perlukan pandangan kalian semua.saya dan wife sudah ada masalah sejak setahun lebih yang lalu,semua gara2 tekanan belum ada rezeki anak(4 years of marriage).

"Kalau abang nak kahwin lagi, tunggu selepas saya bersalin, kemudian kita berpisah" - Suami ini minta netizen jawab persoalan 'Gagalkah saya?'

“Kalau abang nak kahwin lagi, tunggu selepas saya bersalin, kemudian kita berpisah” – Suami ini minta netizen jawab persoalan ‘Gagalkah saya?’

dan keluarga saya sendiri yang byk beri tekanan.since bermasalah ni,saya memang berkenalan dengan perempuan lain dan memang kearah nak berkahwin.bulan 12 tahun lepas saya keluar dari rumah wife saya dan tinggal dengan parents saya.

lepas berbincang dengan ibu bapa saya,saya decide utk berpisah dengan wife dan last month saya pulang kerumah wife saya dan come into surprise that my long time- no- see wife is pregnant.bulan 12 last year she was 6 weeks pregnant!

dan dia xpernah beritahu.saya dah mcm polis soal jawab dengan wife dan i realise,walaupun kitrg gaduh x sehaluan,saya masih sentuh dia. my wife are totally opposite dengan perempuan yg saya kenal skarang ni degil,garang,tegas,independent,

mungkin sebab dia dtg dari broken family made her who she is today. Dan gf saya yang sekarang ni,lembut,hati tisu sikit,ciri2 wanita tarakhir. bila saya dpt tahu wife pregnant,perasaan saya bercampur.Jujur saya happy bila tahu dia pregnant walaupun saya terkilan sangat dia xbgthu saya.sempat la kami bergaduh sejam dua dan akhirnya saya tidur depan dia tidur dalam bilik.

balik rumah wife saya perasan byk perubahan sejak dia pregnant. dia dah pkai tudung.sembahyang pun dia jaga.kdg2 saya nmpk dia baca2 surah.saya pun perasan isteri dah montel,kejap2 makan,kejap2 makan.seluar jeans xmuat dah kot.

xpkai dah.jalan pun perlahan je.cuma satu je lah tak berubah.mulut tu memang xleh control nk menjawab.tapi ayah saya ada cakap,wife saya ni dengan saya,macam buku bertemu ruas.

orang lain asyik kene beralah dengan saya,tapi wife saya memang tak bagi chance pun pada saya.saya tak pasti apa maksud ayah saya.tak sesuai ke kami?

saya bagithu keluarga ttg keadaan isteri saya.mak dan ayah saya terkejut.mak saya seperti xpercaya wife saya.tapi abah saya mcm excited dan nk jumpa wife saya.spanjg perkahwinan saya yang naik turun ni,

ayah saya xpernah komen atau berat sebelah.hanya diam sahaja.saya jujur dengan gf saya dan dia menangis dan ckap wife saya hanya nk aniaya saya.

mula2 memang saya nk percaya semua yang keluarga saya ckp. mak, adik dan gf saya serang wife saya masa saya oustation ke kedah awal bulan baru ni.nasib baik ayah saya ada,dan tolong selamatkan keadaan.

Baru ni saya berbincang dengan wife saya.dia tnya saya apa saya mahu?kenapa saya balik? saya beritahu wife,keadaan saya sekarang,ttg gf saya.wife saya izinkan saya kahwin lagi,nanti lepas dia dah selamat deliver kami berpisah.

wife ckp,bawak je surat permohonan kahwin lagi.kalau kene sign dia sign. saya dapat rasa wife saya tahan air mata dia.tahan hati dia.saya tak tahu mana dia dapat kekuatan setiap hari.saya tnya wife,kenapa mudah sangat dia lepaskan saya?dia ckp,saya dulu, dah lama lepaskan dia.

sejak saya balik rumah wife,bila saya tinggal dia saya asyik teringat dekat dia.risau,dah makan ke?baby ok ke?boleh ke drive?saya nak cuba berbaik dengan wife,tapi wife macam nak menjauh.saya rasa macam dia dah tak ada hati pada saya,salah saya ke saya cuba nk berbaik?gagal ke saya sebagai suami?

saya beritahu gf,wife saya benarkan saya berkahwin lgi.gf saya xsanggup berkongsi saya,dah minta saya pilih dia atau wife saya?
mak saya dah mcm orang gila,tuduh wife saya mengandung bukan anak saya.

ayah saya sangat excited nk dapat cucu.kalau jalan2 mall dengan mak saya.singgah tgk2 nak beli barang baby.lagi lah mak saya marah2.

saya? gagalkah saya?

Sumber: KRT



Sumber “Kalau abang nak kahwin lagi, tunggu selepas saya bersalin, kemudian kita berpisah” – Suami ini minta netizen jawab persoalan ‘Gagalkah saya?’

Post a Comment

Previous Post Next Post