JPJ "DIHENTAM" BERIKUTAN LAPORAN BERITA SEBUAH MEDIA TEMPATAN



Putrajaya- Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) sangat menyanjung tinggi profession kewartawanan dan menghargai usaha media tempatan dalam menyampaikan laporan berita yang cepat, tepat dan berintegriti.

Namun begitu, baru-baru ini, satu laporan berita yang dikeluarkan oleh sebuah media tempatan yang bertajuk "Empat maut apabila kereta diburu JPJ berlangar sebuah kancil" telah menyebabkan JPJ dihentam oleh pengguna laman sosial.

Laporan berita tersebut sama sekali tidak berasas dan tidak dirujuk terlebih dahulu dengan pihak jabatan.

Mewakili seluruh anggota JPJ Malaysia, Ibu Pejabat JPJ melahirkan rasa kekesalan terhadap isu yang berlaku ini.
Sehingga kini, tiada mana-mana pihak yang tampil bertanggungjawab serta membuat pengakuan berhubung dengan laporan berita yang dinyatakan tersebut.

Ibu Pejabat JPJ sedang membuat siasatan menyeluruh dan bersedia menerima mana-mana pihak yang ingin tampil untuk bertanggungjawab.

JPJ berharap agar laporan berita tanpa pengesahan pihak jabatan tidak lagi berlaku pada masa akan datang bagi memastikan keharmonian dan kesejahteraan rakyat sentiasa terjamin.

Seluruh JPJ Malaysia ingin merakamkan ucapan takziah kepada mangsa yang terlibat dalam kejadian kemalangan tersebut dan menasihatkan kepada semua pengguna jalan di Malaysia sentiasa berhati-hati di jalan raya.

Ibu Pejabat,
Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia.
24 Januari 2015








Post a Comment

Previous Post Next Post