Pasha Ungu Elak Jawab Isu Skandal, Cium Angel Karamoy


Ketika dia sedang bergembira atas kelahiran cahaya mata ketiganya yang diberi nama Aliyan Akhtar Raja Sulaiman, nama penyanyi Pasha menjadi bualan hangat ramai gara-gara kontroversi yang timbul baru-baru ini, ekoran tersebarnya beberapa foto mesra yang menunjukkan seorang lelaki mirip dirinya bersama selebriti Angel Karamoy.
Memetik laporan Detikhot, vokalis kumpulan Ungu ini bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai isu tersebut sebaliknya seolah-olah mengelak daripada dikerumuni para pemberita Indonesia ketika dia berkunjung ke Rumah Sakit Pondok Indah, Jakarta Selatan, pada Isnin.
"Sudah ya, wassalamualaikum," katanya sambil berlalu.
Namun saat berada di dalam lift, pertanyaan soal foto mesra mirip dirinya itu masih kembali ditanyakan pihak media.
Pasha tetap tidak mengiya mahupun menyangkal bahwa lelaki di dalam gambar tersebut adalah dirinya.
"Insya Allah, doakan saja," jawabnya sambil menutup lift.


Terdahulu, ketika muncul dalam sebuah program infotainment Global TV, Pasha juga memberikan reaksi yang hampir sama mengenai isu yang beredar mengenai foto mesra dengan Angel Karamoy.
"Dengan segala hormat, saya tidak akan memberi komen apapun, mudah-mudahan inilah hal yang paling bijak yang saya lakukan.
"Saya tidak ingin memperbesar-besarkan lagi apa yang terjadi (foto mesra mirip dirinya bersama Angel Karamoy) dengan apa yang saya jalani," kata Pasha yang saat diwawancara program tersebut.
Pasha atau nama sebenarnya Sigit Purnomo Syamsuddin Said, 36, kini aktif dalam dunia politik dan sedang sibuk berkempen bagi Pemilihan Umum Kepala Daerah (PemiluKada) mewakili Kota Palu, Sulawesi Tengah.
Beberapa hari lalu, dunia hiburan Indonesia dikejutkan dengan beberapa gambar mesra seorang lelaki mirip Pasha dan Angel Karamony termasuklah asyik bercium tersebar di internet.
Foto tersebut dipecayai dirakamkan beberapa tahun lalu ketika itu Pasha berstatus duda manakala Angel merupakan isteri kepada Steven Rumangkang.
Sementara itu, isteri Pasha iaitu Adelia memberi reaksi menyokong suaminya.
"Adel sudah lihat foto itu yah dan sepertinya itu foto lama jadi saya sekarang percaya saja sama suami saya, saya tidak mahu ambil pusing mengenai perkara tersebut sebaliknya mahu fokus dengan anak-anak saya," katanya.
Ini merupakan gosip pertama yang melanda rumah tangga mereka semenjak dia dan Pasha bernikah pada 2011.

Post a Comment

Previous Post Next Post