INI BAHAYANYA JIKA SUAMI MEMASUKKAN JARI KE DALAM KEMALUAN ISTERI!! BERI PERHATIAN !!

BAHAYA JIKA SUAMI MEMASUKKAN JARI KE DALAM KEMALUAN ISTERI

SEMBANGBAIK-Ada satu tabiat yang sangat sering dilakukan oleh sejumlah pasangan iaitu memasukkan jarinya ke dalam kemaluan sang istri.Meskipun dengan rangsangan jari-jemari boleh membuat birahi menjadi meningkat, tapi lebih baik perhatikan terlebih dahulu kuku jari suami.

 Hal yang seperti ini ternyata boleh menimbulkan virus HPV (human papillomavirus) yang akan melekat bahkan boleh menjangkiti kanser ke leher Rahim sang istri.Seperti yang dijelaskan oleh Dr.Sigit Purbadi, Sp.OG (K) di Jakarta. "Tidak hanya melalui hubungan genital, bahkan dari kuku suami yang kotor, virus HPV boleh diedarkan ke leher rahim isteri, jika memang terselit di situ, misal habis pegang Miss V wanita simpanannya. Kita tidak pernah tahu suami habis pegang apa.

Lalu, dia ingin bercinta dan memainkan jarinya di Miss V isteri tanpa mencuci tangan terlebih dahulu.Ini akan terdedah kepada risiko kepada isteri, "ujarnya. " Adalah amat dikesali memang masih banyak wanita yang enggan merujuk kepada doktor tentang kanser serviks atau sekurang-kurangnya melakukan pencegahan dengan papsmear setahun sekali.Pemahaman mereka pun masih sangat kurang mengenai kanser serviks.

Mereka datang dan mengeluh 'Gaya hidup saya sihat, suami saya orang baik-baik, tapi kenapa saya masih boleh terdedah kepada kanser serviks'.Wanita seharusnya faham bahawa kita tidak pernah tahu sama ada suami setia 100 peratus, "kata Dr Sigit Purbadi. tapi tidak hanya itu saja yang boleh menyebabkan wanita terdedah virus HPV, lipatan berkhatan kemaluan sang suami juga ternyata boleh menularkan virus tersebut. 

Prihatin akan bertambahnya kes ini, doktor pun menyarankan agar melakukan vaksinasi bagi mereka yang sudah berkahwin mahupun bagi mereka yang belum berkahwin.

Post a Comment

Previous Post Next Post