Maxis Kantoi Jual Pakej Harga Tak Masuk Akal Berbanding Pesaing

Seorang lelaki, MC Thomas Voon meluahkan rasa kecewanya terhadap Maxis apabila syarikat komunikasi itu didapati menjual pakej mahal dan tak masuk akal berbanding syarikat pesaingnya. 

Menerusi Pixelperfext, kami kongsikan kepada anda luahan MC Thomas Voon dan semoga kisah beliau memberi manfaat kepada anda terutama yang melanggan pakej Postpaid daripada Maxis.

Maxis Kantoi Jual Pakej Harga Tak Masuk Akal Berbanding Pesaing

Kepada Maxis, 

Saya masih ada 12 bulan kontrak dengan pihak anda. Pelan yang saya langgan ialah One Plan, caj bulanan sebanyak RM128 + RM30 (1GB) + GST 5% = RM167.48. 

Selepas viralnya di media sosial mengenai sikap double standard Maxis dalam jualan pakej yang sama tetapi harga yang berlainan bagi bahagian timur dan barat Malaysia, saya mula membuat pengiraan. 

Lelaki Dedah Pakej Maxis Lebih Mahal Berbanding Pesaingnya

Saya mengambil keputusan untuk berhenti melanggan pakej Maxis. 

Puncanya? Mudah saja. Pesaing Maxis menawarkan pakej yang lebih baik. Panggilan tak terhad, ditambah pula dengan 10GB data internet hanya dicaj sebanyak RM80 + GST 6% bersamaan RM84.80 dan tiada sebarang kontrak dikenakan. 
Jika saya masih terus menggunakan perkhidmatan Maxis untuk 13 bulan lagi, sudah pastinya saya adalah manusia yang bodoh, yang perlu membayar bayaran tambahan RM364.72 dan hanya mendapat 4GB data internet setiap bulan bagi tempoh 13 bulan akan datang. 

Lelaki Dedah Pakej Maxis Lebih Mahal Berbanding Pesaingnya

Jadi, petang ini saya mengambil keputusan untuk melanggan perkhidmatan Celcom. Maxis mengenakan penalti sebanyak RM712.10. Ambillah wang itu dan berambus! 

Selamat tinggal! Maxis tidak menghargai pelanggan setia mereka dan Maxis tidak layak mendapat sokongan dari rakyat Malaysia kerana bersikap 'double standard' dengan menjual pelan yang sama dengan harga yang berbeza.

Post a Comment

Previous Post Next Post