Giliran Sports Toto beri ganjaran pada atlet menang pingat olimpik

Atlet negara yang memperoleh pencapaian mengagumkan pada Sukan Olimpik 2016 Rio terus diraikan dengan keseluruhan ganjaran sebanyak RM45,000 diberikan Sports Toto kepada lapan pemenang pingat negara.

Wira, Wirawati Olimpik Rio terus terima ganjaran dari Sports Toto

Wira, Wirawati Olimpik Rio terus terima ganjaran

Buat kali ketujuh, Sports Toto bekerjasama dengan Majlis Olimpik Malaysia (MOM) meraikan pemenang pingat negara dalam Anugerah Atlet Cemerlang Sukan MOM-Sports Toto di Wisma MOM, hari ini.

Jaguh perseorangan badminton negara, Datuk Lee Chong Wei yang memperoleh pingat perak mengetuai senarai penerima dengan menerima ganjaran RM10,000 diikuti dengan beregu lelaki negara – Tan We Kiong dan Goh V Shem yang berkongsi RM10,000 serta beregu campuran – Chan Peng Soon dan Goh Liu Ying turut menerima RM10,000.

Pasangan penerjun negara – Pandelela Rinong dan Cheong Jun Hoong yang memperoleh perak turut menerima RM10,000 sementara jaguh berbasikal trek, Azizulhasni Awang yang memenangi gangsa memperoleh RM5,000.

Sport Toto juga menyumbang RM5,000 kepada MOM atas usaha mereka memberi sokongan kepada bakat sukan tempatan.

“Pada Olimpik 2012 kami menghargai Chong Wei dan Pandelela sementara tahun ini kami berbesar hati dapat meraikan Wira dan Wirawati negara yang melakar sejarah dalam menghasilkan empat perak dan satu gangsa.

“Tiada kata yang dapat menggambarkan kegembiraan terhadap atlet kami.

“Kami berharap langkah penghargaan kami ini daripada Sports Toto akan memberi motivasi kepada atlet kebangsaan kami untuk cemerlang dan memenangi beberapa pingat emas di Sukan Olimpik Tokyo,” kata Pengurus Komunikasi Sports Toto, Giam Say Khoon hari ini.

 

Sumber: BH Online



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post