Tiga Maut, Dua Cedera Termasuk Jurukamera RTM Dalam Kejadian Tembak Di Pulau Pinang

Tiga Maut, Dua Cedera Termasuk Jurukamera RTM Dalam Kejadian Tembak Di Pulau Pinang

Kedua-dua mangsa yang cedera dikejarkan ke hospital Pulau Pinang untuk rawatan. (Kredit Gambar: Berita Harian Online)

Seorang jurukamera sambilan RTM yang dalam perjalanan membuat liputan perasmian Pesta Pulau Pinang di Sungai Nibong antara yang cedera dalam satu insiden tembakan yang berlaku jam 7.17 petang semalam di lebuh raya Tun Dr Lim Chong Eu.Kejadian itu turut meragut nyawa tiga nyawa dengan salah seorang daripadanya dipercayai individu berpangkat Datuk.

Muhamad Amirul yang cedera ditembak dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang. (Kredit Gambar: Berita Harian Online)

Menurut Berita Harian Online, kejadian itu berpunca daripada kemalangan jalan raya membabitkan empat kenderaaan di kawasan berhampira Pusat Komerdial E-Gate. Menurut rakan Muhamad Amirul yang juga merupakan wartawan sambilan seperti dipetik dari Awani, ketika kejadian mereka menaiki motosikal dan berhenti di lebuh raya tersebut selepas melihat seorang lelaki menghunus pistol ke arah seorang lelaki yang sedang terbaring di atas jalan raya. 

Lokasi kejadian yang meragut tiga nyawa. (Kredit Gambar: Berita Harian Online)

Tindakan Muhamad Amirul berjalan ke arah salah seorang mangsa membawa padah apabila satu tembakan dari individu tidak dikenali dilepaskan mengenai bahu kirinya. Mangsa yang cedera kini dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP).

(Kredit Gambar: Awani)



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post