KUASA VIRAL! INGIN PERNIAGAAN ANDA DIKENALI RAMAI?



Tips mudah :

1. Re-New branding. 

Cari konsep yang menarik, cari tarikan utk org kenali perniagaan kita, ctg : kedai makan, blh buat konsep hipster, artis, taman, atau klasik - anda boleh gantung pelbagai gambar dan barang2 klasik dlm kedai anda, barang2 yg dah lama tu blh la buang, ganti yg baru, sbb keselesaan pelanggan adalah perkara penting utk mereka dtg lagi dan ini blh menberi suasana unik dan org akan jadikan tempat yang wajib cuba utk bergambar, skrg IG adalah trand remaja.

2. Systematic - 

Pekerja, susun atur dan juga perjalanan perniagaan, tak boleh tangkap muat, pakaian pekerja kena jaga, kebersihan dan juga alatan yang dipakai. Pastikan sedap mata memandang, biar murah tp cantik

3. Kualiti dan kuantiti - 

Jangan letak harga murah tp makanan tak ada kualiti langsung, letak harga berpatutan dgn kualiti yang tidak kedekut beserta kualiti yang memuaskan, bandingkan perniagaan kta dengan perniagaan yang dah berjaya, bukan nak tiru tapi nak tgk positif dan negetif yg harus dibuang dan dikekalkan.

4. Promosi - 

Perkara ini sgt penting! skrg media sosial menjadi kegilaan ramai. Satu post yg menari blh viral, apasalahnya klu kita simpan sedikit kos utk promotkan jenama dan barangan kita, itu adalah pelaburan bijak yang membantu perniagaan, jangan kedekut utk org kenali kita!

5. Usaha sudah, tawakal juga penting. Doa dan minta pada Allah..

Selamat berniaga :

Foodtrucks Alley JB
Sebelah Hotel Sentral, Johor Bahru
(Blkng Hotel Grand Bluewave)

Makanan sedap2! Byk yg berpatutan! Kena try pgi dan rasa! Baru tahu keseronokkannya!!!

*Jemput share dan tag kawan2

Post a Comment

Previous Post Next Post