Buku laris, Fattah Amin bakal terbit buku dalam Bahasa Inggeris

Setelah terjual 5,000 unit sejak dilancarkan 12 Februari lalu, pelakon Fattah Amin bakal menerbitkan buku inspirasi versi bahasa Inggeris pula.

Pelakon, penyanyi dan penulis Fattah Amin melancar buku ‘99 Kata-Kata #QalifModen’ di NU Sentral, 11 Februari 2017. — Foto ihsan Instagram/Fattah Amin

Naskhah 99 Kata-Kata #QalifModen katanya dapat memberi manfaat kepada masyarakat yang membacanya walau dikritik hebat.

“Walaupun ada segelintir pihak yang tidak bersetuju terhadap buku berkenaan tetapi saya bersyukur ramai juga yang memberi sokongan atas niat murni saya ini dalam berkongsi impian dan harapan,” katanya seperti dilapor Utusan Online.

“Alhamdulillah… secara tidak langsung banyak pihak yang mendapat manfaat dan inspirasi dengan membaca buku ini dan mula melihat dari sudut yang positif sekali gus memberikan kesan yang baik kepada industri kreatif serta hiburan tanah air.”

Fattah, 27, sebelum ini dikecam pengguna media sosial kerana bukunya yang dianggap tidak bermutu, namun muncul dalam carta buku paling laris MPH.

Dijual dengan harga RM50 senaskhah, buku himpunan kata-kata motivasi itu didakwa sebuah blog hiburan hanya “dipenuhi foto selfie dan ayat entah apa-apa”.

Mempertahankan bukunya, hero drama Suri Hati Mr Pilot bagaimanapun berkata kandungannya mempunyai “1001 rahsia, makna mendalam selain tersirat”.

Antara ungkapan dipetik termasuklah “Aku dulu selalu berangan nak gi KLCC, nak bawak kereta aku sendiri dan parking valet. Ternyata kini telah termakbul hahaa… kelakar, kan?”

 

Sumber: Projek MMO



Sumber Buku laris, Fattah Amin bakal terbit buku dalam Bahasa Inggeris

Post a Comment

Previous Post Next Post