“Suamiku banduan paling sweet”: Hasrat wanita kahwini kekasih berkecai, lelaki itu sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara

Hasrat seorang wanita untuk berkahwin dengan kekasihnya berkecai selepas mendapati lelaki itu sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara.

"Suamiku banduan paling sweet": Hasrat wanita kahwini kekasih berkecai, lelaki itu sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara

“Suamiku banduan paling sweet”: Hasrat wanita kahwini kekasih berkecai, lelaki itu sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara

Lebih malang lagi, lelaki itu ditangkap beberapa hari sebelum mereka berkahwin.

Lelaki itu yang dikenali sebagai, Rusli Mahmud, 31, merancang berkahwin dengan kekasihnya yang berusia 17 tahun dan berasal dari Desa Kliet di daerah Ranto Peureulak, Aceh Timur.

Ketua polis Ranto Peureulak, Musa berkata, ketika mahu mendaftarkan perkahwinan keluarga wanita meminta kad pengenalan diri Rusli.

“Bagaimanapun, Rusli menyerahkan kad pengenalan dengan nama Zulfikar menyebabkan keluarga wanita itu berasa curiga.

 

“Kerana curiga keluarga wanita itu membuat laporan polis yang kemudian menahan lelaki itu,” katanya yang dipetik Kompas.com.

Ketika disoal siasat, Rusli mengaku dia sebenarnya diburu polis selepas melarikan diri dari sebuah penjara pada Mei 2014.

“Lelaki ini pernah ditangkap polis pada 2013 atas kesalahan dadah dan dihukum penjara selama lima tahun.

“Tidak lama selepas melarikan diri dari penjara, dia kembali semula ke kampung halamannya di sini dan bercinta dengan gadis berkenaan,” katanya.

Menurutnya, selepas mendengar pengakuan lelaki itu keluarga wanita akhirnya membatalkan perkahwinan mereka. – Agensi

Sumber: Metro



Sumber “Suamiku banduan paling sweet”: Hasrat wanita kahwini kekasih berkecai, lelaki itu sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara

Post a Comment

Previous Post Next Post