Isu sepinggan RM32: Pemilik Warung Aziz Satar tuduh sorok sotong, Pelanggan report KPDNKK dan saman!

Kisah nasi berlauk RM 32 sepinggan nampaknya masih berterusan sehingga ke hari ini. Pelanggan terbabit, Syed Ikram, ingin menyaman pemilik Warung Aziz Satar & Otak-Otak, Liza Musid kerana dikatakan memberi kenyataan palsu dalam surat khabar Harian Metro baru-baru ini.

Baca artikel sebelum: Isu sepinggan RM32, pemilik Warung Aziz Satar tunjuk bukti harga

Dalam status Facebook milik Syed Ikram, dia memuat naik keratan akhbar tersebut dan menafikan kenyataan dari pemilik warung itu yang mengatakan dia seperti menyembunyikan sepotong sotong lain dalam nasi.

Syed turut menambah bahawa dia tahu bezakan yang mana halal dan haram. Dia juga meluahkan bahawa dia tidak memaafkan pemilik warung tersebut kerana memberi kenyataan palsu.

Selepas kenyataan akhabar itu tersebar, Syed mengambil keputusan untuk menghubungi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk tindakan selanjutnya. Dia berharap pihak KPDNKK dapat mengambil tindakan sewajarnya kepada peniaga tersebut.

Selain itu, Syed juga ingin memfailkan saman terhadap Liza Musid kerana memberi kenyataan seperti menuduhnya menipu dengan cara menyorokkan seketul sotong di dalam nasi.

Malah, dia juga turut menanggung kesan malu akibat tuduhan itu kerana orang ramai memperkatakan tentang isu tersebut dan ada juga bertanya adakah betul dia mencuri sotong itu.

Walau apapun, diharap pelanggan dan pemilik warung berkenaan dapat menyelesaikan isu ini dengan cara elok dan aman damai.

 

Sumber: Vitdaily



Sumber Isu sepinggan RM32: Pemilik Warung Aziz Satar tuduh sorok sotong, Pelanggan report KPDNKK dan saman!

Post a Comment

Previous Post Next Post