BESUT –  Kegembiraan seorang kanak-kanak 8 tahun bermain sembunyi-sembunyi bersama saudara dan rakannya di dalam kawasan hutan pokok gelam berhampiran rumahnya di Kampung Benting Lintang, Kampung Raja semalam berakhir dengan tragedi apabila dia maut disengat lebih 60 ekor tebuan.

Mangsa Muhammad Adrian Aiman Mohd Rosmin murid Tahun 2 Sekolah Kebangsaan (SK) Benting Lintang disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Kota Bharu, Kelantan jam 11 pagi tadi.

Bapa mangsa, Mohd Rosmin Ong Bo Jit@Hussin,30, berkata, kejadian berlaku ketika anak sulungnya itu sedang bermain sembunyi di kawasan tersebut yang terletak kira-kira 100 meter daripada rumahnya.

Menurutnya, sebelum itu anaknya bermain badminton berdekatan kawasan itu dan kemudian dikatakan  bermain sembunyi dengan rakan-rakannya di dalam semak berhampiran.

“Waktu itu lah dia bersama empat yang lain diserang  tebuan yang bersarang di atas pokok di kawasan tersebut dan anak saya paling banyak kena sengat membabitkan  seluruh badan bermula dari kaki hingga ke muka  yang dianggarkan lebih 60 ekor tebuan,” katanya.