Jamal masih ada 6 kes, polis akan mohon waran tangkap

Polis sudah memberikan masa yang cukup untuk Jamal memberikan kerjasama.

Datuk Seri Jamal Yunos. (Gambar Bernama)

PETALING JAYA: Polis akan memohon waran tangkap dan mengesan Datuk Seri Jamal Yunos, selepas ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu gagal menampilkan diri di balai polis hari ini, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat.

Fadzil berkata, Jamal masih mempunyai baki 6 kes yang disiasat selain 3 kes yang sudah dituduh terhadapnya di Hospital Pakar Ampang Puteri 25 Mei lalu.

“Pihak polis sudah memberikan masa yang cukup untuk Jamal memberikan kerjasama dalam semua siasatan dan prosedur yang sedang dijalankan.

“Namun beliau masih gagal untuk memberikan respon sepatutnya. Malah, sentiasa cuba berdolak dalik dalam kenyataan kenyataan viral yang dilakukan beliau,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jamal dalam rakaman video berdurasi selama lebih 7 minit memohon perlindungan dari Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana bimbangkan keselamatan dirinya.

Beliau merayu dirinya tidak dizalimi selepas rumahnya diserbu dan kediaman ibu dan rakan-rakannya dikunjungi polis.

Sebelum ini, peguamnya, Datuk Imran Tamrin merayu Jamal supaya hadir ke IPD Ampang Jaya bagi menyelesaikan proses ikat jamin yang diperintahkan terhadapnya.


Comments

The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FMT.

Comments



Sumber Jamal masih ada 6 kes, polis akan mohon waran tangkap

Post a Comment

Previous Post Next Post