‘Ini Sudah Melampau’ – Tak Cukup Dim,aki, Syed Saddiq Kesal Dis,erang Penyokong Barisan Nasional



Menerusi Facebook dan Instagram YB Syed Saddiq, dia meluahkan rasa kece,wa dan ke,sal dengan insiden yang berlaku ke atasnya hari ini. Menurut beliau, dia dim,aki serta dise,rang oleh beberapa individu yang dakwanya dari penyokong parti Barisan Nasional.

Diser,ang dic,aci

Perkongsian video dimuat naik Syed Saddiq undang sim,pati orang ramai. Walaupun berbeza parti politik, namun tidak sepatutnya beliau dil,ayan sedemikian rupa. Syed Saddiq dis,erbu dan dis,erang ketika perjala,nan pulang ke ker,eta tanpa sebab muhasabah. Ini respon beliau sendiri.

Saya tetap hormati



Nak caci saya “B,a,b,i” “Ban,gsat” “Bo,doh” “ha,ncing”, saya tetap akan hormati, kerana itu hak saudara. Tetapi kalau sampai nak guna ser,an,gan fizi,kal, that’s too much! Hari ini saya tiada driver sebab tidak bertugas sebagai menteri.

Dalam perjalan nak ke kereta, saya dise,rang oleh penyoko,ng penyo,kong BN. Bila dimaki, saya hanya beri salam dan terus bergerak ke hadapan tetapi mereka kejar saya.

Saya masuk politik bukan untuk berm,usuh



Bila dis,erbu, pihak polis yang berdekatan datang bantu. Unit Amal (PAS) yang nampak insi,den pun datang untuk bantu kerana mereka nampak reaksi fizikal beberapa penyokong BN. Saya terhutang budi kepada pihak Polis dan Unit Amal yang berdekatan.

Tanpa mereka, saya tidak tahu apa akan jadi pada saya sekarang. Insiden seperti ini mengingatkan saya kenapa saya masuk politik. Bukan untuk bermusuhan, tetapi untuk kekal berkhidmat.

Sedih lihat budaya begini



Sedih saya lihat budaya ga,ng,ster,isme yang menular dikalangan masyarakat kita.I want to be a “Yang Berkhidmat” which ser,ves all Malaysians regardless of race, re,ligion and political ideologies. Kerana Malaysia menyatupadukan kita semua.

May Allah swt open up their hearts and minds. Lapor,an poli,s akan saya buat pada pukul 2pm di Bal,ai Po,lis Sung,ai way.

*Syed Saddiq*

Sumber : Syed Saddiq via ohbulan

Sumber ‘Ini Sudah Melampau’ – Tak Cukup Dim,aki, Syed Saddiq Kesal Dis,erang Penyokong Barisan Nasional

Post a Comment

Previous Post Next Post