“Lagi Bagus Kalau Korang Jadi Penyapu!” – Isu Bridesmaid, Ini Pesanan Ikhlas Tapi Makan Dalam Dari 'Makcik Kantin' Khas Kepada Bakal Pengantin



Trend 10 pengapit dalam satu majlis raja sehari bukanlah satu perkara baru. Katanya dengan adanya sejumlah pengapit ini, majlis dan foto lebih meriah! Namun ada sesuatu yang kurang enak didengar apabila ada jurusolek dan ahli keluarga yang kurang menyenangi dengan sekumpulan pengapit yang tidak banyak membantu.

Hari ini seorang lagi jurusolek meluahkan pengalamannya ketika bertugas di beberapa majlis perkahwinan. Buat korang yang bakal bernikah tidak lama lagi, mungkin boleh fikirkan sebaiknya jika mahu pengapit seramai itu.

Menurut jurusolek ini dalam ramai-ramai pengapit ini, seorang pun tidak membantu.



Luahan rasanya ini dibuat rentetan ada bakal pengantin yang bertanya pendapat kepada jurusolek ini.



Tawarkan diri sendiri jadi pengapit, siap minta taja kain pula untuk dijadikan pakaian mereka. Alahai kesian bakal pengantin dapat kawan yang macam itu. Sepatutnya bila dengar kawan mahu bernikah, memudahkan dan melapangkan niat bakal pengantin. Bukan lagi menyusahkan.



Lagi satu ketika menyolek pengantin di dalam bilik. Ramai-ramai dalam bilik kecil itu buat apa? Agaknya nak bernafas pun susah!


Kenapa kalut? Bila dh ramai2 dlm satu bilik,tempat terhad utk jurusolek nak bergerak. Bising.



“Baik jadi penyapu je elok!”




Pada pendapat sis, kalau mahu ada 10 pengapit pun tidak mengapa. Tapi yang penting, bahagikan tugasan masing-masing pada hari majlis itu. Tidaklah semua berlonggok di dalam bilik pengantin bersiap. Terangkan dengan jelas apa tugas mereka dan pesan awal-awal jika boleh elakkan lakukan perkara yang jurusolek di atas beritahu.

Atau, korang boleh ambil 10 pengapit ini hanya untuk memeriahkan sesi fotografi kalian sahaja nanti. Bagi majlis cukuplah seorang macam zaman dulu-dulu. Less is more!

Apa-apa pun ini pendapat sis sahaja ya. Kita mudahkan kerja orang, InsyaAllah majlis kita dipermudahkan.

Sumber: Twitter via himpunanceritalawak.com

Sumber “Lagi Bagus Kalau Korang Jadi Penyapu!” – Isu Bridesmaid, Ini Pesanan Ikhlas Tapi Makan Dalam Dari 'Makcik Kantin' Khas Kepada Bakal Pengantin

Post a Comment

Previous Post Next Post