Lelaki Zaman Sekarang Lebih Tertarik Kepada Wanita Kening Tebal



Pasti ramai di antara anda di luar sana beranggapan miliki kening tebal atau lebat itu tidak cantik. Tetapi selepas membaca kajian yang kami kongsikan ini, pasti anda akan rasa bangga dan tidak perlu malu lagi dengan anugerah tersebut.

Satu kajian yang dijalankan oleh sepasukan penyelidik Universiti Oakland mendapati bahawa lelaki lebih tertarik dengan wanita yang memiliki kening tebal.



Lazimnya, wanita mencukur sebanyak mungkin bulu pada tubuh mereka. Namun, kajian berkenaan menyarankan mereka untuk tidak mencukur atau mencabut bulu kening.


Menerusi kajian yang diterbitkan dalam jurnal Frontiers in Psychology itu, kira-kira 1,000 responden lelaki diminta untuk menilai sebilangan gambar wanita untuk memilih imej yang mempunyai daya tarikan.

Hasilnya, imej wanita berkening tebal menjadi pilihan berbanding dengan wanita yang mencabut bulu kening.

 

Kalau diikutkan, ramai saja selebriti yang mengikuti trend kening tebal termasuk bintang filem Suicide Squad, Cara Delevingne dan Lily Collins. Malah selebriti Malaysia yang memiliki kening tebal ialah Elfira Loy.

SUMBER  KOSMO! via rotikaya

Artikel menarik lain

“Perasaan Hancur Hati Yang Pecah, Konsep Baju Sufian”



Jika anda menyaksikan Anugerah Juara Lagu semalam, persembahan Sufian Suhaimi antara yang menjadi perhatian ramai serta bualan hangat di media sosial apabila penyanyi itu membawa pelamin di atas pentas.

Namun, bukan itu sahaja, sut hitam bercorak merah di dada yang digayakan oleh Sufian turut mencuri perhatian dan sebenarnya mempunyai makna tersirat.

Menerusi Instagram, pereka fesyen terkenal, Hatta Dolmat berkongsikan kisah dimana dia membuat baju tersebut dengan menghayati bait-bait lagu Di Matamu nyanyian penyanyi itu.



“Bila I buat baju Sufian, I betul betul hayati lagu dia sayang sedih, satu perasaan yang hancur yang di biarkan hati yang pecah, itu lah konsep a broken heart suit for Sufian Suhaimi,” tulisnya.

Dalam pada itu, Hatta juga mengatakan bahawa Sufian sudah pun move on namun hanya mahu mengekalkan konsep untuk penjiwaan lagu sahaja.

Diruangan komen, rata-rata netizen memuji hasil kerja Hatta kerana rekaan baju tersebut sangat kena dengan lagu dan persembahan Sufian. Apa pun tahniah di ucapkan kepada Sufian kerana memenangi anugerah Persembahan Terbaik.

Sumber : rotikaya

Sumber Lelaki Zaman Sekarang Lebih Tertarik Kepada Wanita Kening Tebal

Post a Comment

Previous Post Next Post