Tulang Rusuk 'Bergegar', Netizen Terpegun Kecantikan Polis Wanita Yang Gagah Pikul Senjata Berat


Kalau sebut pekerjaan polis, mesti terbayang tugas tersebut itu didominasi oleh kaum lelaki. Kalau ada perempuan pun pasti berwajah kasar dan ganas.

Lain pula dengan seorang wanita dari Indonesia ini yang dikenali sebagai Hikma Nursya  yang merupakan seorang polis kini bertugas di United Nation yang bertapak di Bangui, Afrika.


Raut wajahnya yang cantik membuatkan orang tak menyangka bahawa dia sebenarnya seorang polis. Hikma cukup terkenal di laman Instagram dan mempunyai hampir 60 ribu pengikut di media sosial. 

Hikma juga sering berkongsi mengenai aktiviti beliau ketika bertugas kepada pengikutnya di media sosial.


Sudahlah cantik dan menawan,  Hikma juga mahir dan tangkas menggunakan senjata api. Pernah juga Hikma memuat naik video memaparkan beliau sedang berlatih menggunakan senjata api. Fuyooo!

Netizen juga katanya telah 'bergetar' tulang rusuk melihat kecantikan Hikma serta kagum dengan ketangkasan beliau menjadi seorang polis di perantauan. Bukan mudah ya bagi seorang wanita mengagahkan diri dalam menjaga pertahanan negara.

Gambar yang dikongsi oleh Hikma melalui Instagramnya




Hikma boleh dijadikan sebagai contoh kepada wanita-wanita diluar sana. Buat jejaka di luar sana, ada berani nak cuba pikat gadis seperti Hikma Nursya?


sumber Sehinggit Media News

Post a Comment

Previous Post Next Post