Tak Ada Duit Ke Hospital, Bersalin Dalam Bilik. Kedua Ibu & Anak, ‘Pergi’ Selamanya


Terkuburlah impian seorang lelaki untuk bergelar ayah apabila isterinya mengalami komplikasi ketika bersalin dan bayi mereka meninggal dunia. Tambah menyayat hati apabila isterinya juga ‘tewas’ semasa melahirkan anak.

Kisah sedih ini dikongsikan oleh Uncle Kentang atau nama sebenarnya Kuan Chee Heng, tentang pengalamannya menguruskan jenazah seorang wanita dan bayinya kerana bersalin di rumah.

Risau kerana tidak mempunyai duit yang cukup untuk ke hospital, lelaki tersebut membenarkan isterinya untuk bersalin di rumah. Malang tidak berbau, wanita tersebut mengalami kesukaran semasa bersalin yang menyebabkan kematian dia dan si bayi.

Inilah perkongsian Uncle Kentang.


HATI SAYA ROBEK….MELIHAT JENAZAH BABY DAN MAK KAKU ….. HANYA KERANA TIADA DUIT UNTUK BERSALIN DI HOSPITAL…

Suami hanya sewa bilik RM 250 sebulan. Merantau ke Malaysia…. kerja sebagai welder… gaji tak seberapa…. nak bawa isteri bersalin di hospital perlu banyak duit…. akhir nya terkorban baby dan mak…. mati dalam masa bersalin…. baby pun meninggal dunia…. mak dan baby… sedekah lah doa doa yang baik untuk mereka berdua…


WAHAI ORANG SEBERANG… JANGAN TAKUT… JANGAN KHUATIR… PERGI BERSALIN DI HOSPITAL…. KAMI MALAYSIA TAK BUSUK HATI…. TAK KAN DOKTOR HALAU KAMU DARI HOSPITAL ….. JANGAN BIMBANG SANGAT…. kami manusia bukan haiwan…. kami ada hati… doctor pun ada hati…

Malaysia pun ada hati…. jangan terkorban begini sahaja… hari ini saya akan uruskan kedua dua mereka Bersama ayah mereka…. saya akan jumpa ayah nanti….. semoga kamu berdua di tempatkan di syurga… Bersama sama mereka yang beriman….. Kami doakan yang terbaik……..anak dan suami mu kami akan bantu untuk meneruskan perjuangan hidup…saya akan bantu, kami akan bantu… REST IN PEACE.

Sedihnya perkongsian Uncle Kentang ini. Bagaimana seorang suami yang buntu, risau tidak cukup duit untuk ke hospital menyebabkan isteri dan anak mereka meninggal dunia. Semoga kedua-dua mangsa di tempatkan dalam kalangan orang beriman dan urusan waris yang ditinggalkan dipermudahkan.

Saksikan video yang menyayat hati ini:




sumber Sehinggit Media News

Post a Comment

Previous Post Next Post