Dah 40 Tahun Dalam Rumah, Keluarga Ini Tak Sedar Cermin Dalam Tandas Rumah Bernilai Lebih RM54,000

Siapa sangka, cermin bilik air yang sebelumnya dianggap cermin antik biasa rupanya dipercayai milik bekas Permaisuri Perancis yang terakhir, Marie Antoinette.

Menurut New York Post, sebuah keluarga di Britain menyedari cermin di tandas rumah mereka pernah dimiliki wanita berkenaan dan boleh dijual pada harga USD$13,000 (kira-kira RM54,009.50).

Cermin berukuran 20 kali 16 inci itu dikatakan telah digantung di tandas rumah mereka selama 40 tahun tanpa menyedari nilainya. Kata pelelong, Andrew Stowe, keluarga yang mewarisi cermin itu hanya menganggap ia cermin menarik, tetapi tidak menyangka ia sangat bernilai.

Bagaimanapun, ketika mereka mengambilnya untuk dinilai, Andrew berkata keluarga itu menjumpai tinggalan kertas termasuk katalog daripada lelongan pada tahun 1880 untuk hartanah akhir Napoleon III.

Isteri King Louis XVI itu dikatakan telah menyimpan cermin itu dalam koleksi di istana sebelum beliau dieksekusi ketika revolusi Perancis pada 1793.

Cermin tersebut akan dilelong pada 13 November ini dan dijangka boleh dijual pada harga sekurang-kurangnya $13,000.

“Sebaik kita menjumpai bukti luar biasa ini, ia betul-betul menjadi istimewa,” kata Andrew.

“Memikirkan salah seorang tokoh sejarah paling terkenal pernah melihat ke dalam cermin ini adalah mengujakan,” tambahnya.

Sumber: New York Post

Join Telegram

Hanya 8 Bulan Sahaja Dijual, Xiaomi Menghentikan Penjualan Mi 10 Pro 5G

Huawei kini agak aktif dalam pengenalan peranti-peranti dibawah ekosistem mereka. Selepas mengumumkan sebuah tablet baru semalam, hari ini Huawei Malaysia turut mengumumkan pengenalan jam tangan pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan, iaitu Huawei Watch Fit.

Xiaomi Mi 10 dan Mi 10 Pro adalah peranti mercu pertama dari Xiaomi untuk tahun ini. Ia juga merupakan antara peranti termahal dari Xiaomi sebelum Mi 10 Ultra dilancarkan. Peranti ini hadir dengan skrin kadar segar semula tinggi, kamera 108MP, menyokong pengecasan pantas dan boleh dikatakan adalah peranti mercu yang serba lengkap.

Sehingga bulan ini, peranti Mi 10 Pro 5G baru sahaja 8 bulan berada di pasaran. Terkini Xiaomi dilihat telah menamatkan penjualan peranti ini. Sumber menyemak laman web Xiaomi, kedai atas talian Tmall, Jingdong dan Youpin juga disenaraikan sudah kehabisan stok.

Ini mungkin kerana Xiaomi ingin memberi laluan kepada peranti baharu mereka, iaitu Xiaomi Mi 11. Peranti ini dikatakan akan dilancarkan pada Disember dengan cip Snapdragon 875 pertama dunia dan dipasarkan secara terhad di China. Ia hanya akan dilancarkan semula atau mungkin dijual seperti biasa pada tahun hadapan.

The post Dah 40 Tahun Dalam Rumah, Keluarga Ini Tak Sedar Cermin Dalam Tandas Rumah Bernilai Lebih RM54,000 appeared first on Suara Viral Malaysia.



source: Suara Viral Malaysia

Post a Comment

Previous Post Next Post