Murid Sekolah Rendah Akan Kembali Ke Sekolah Secara Bersemuka Pada 20 Januari 2021

Semua murid sekolah rendah akan memulakan sesi penggal persekolahan secara bersemuka pada 20 Januari 2021 seperti yang dijadualkan sebelum ini. Perkara itu diumumkan oleh Menteri Pelajaran, Dr Radzi Md Jidin dalam sidang media sebentar tadi.

Keputusan penutupan semua sekolah dan menangguhkan peperiksaan awam SPM dan STPM adalah kerana peningkatan kes Covid-19 di negara ini yang sudah memasuki gelombang ketika wabak ini.

Sumber: Sidang Media

Join Telegram

Hanya 8 Bulan Sahaja Dijual, Xiaomi Menghentikan Penjualan Mi 10 Pro 5G

Huawei kini agak aktif dalam pengenalan peranti-peranti dibawah ekosistem mereka. Selepas mengumumkan sebuah tablet baru semalam, hari ini Huawei Malaysia turut mengumumkan pengenalan jam tangan pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan, iaitu Huawei Watch Fit.

Xiaomi Mi 10 dan Mi 10 Pro adalah peranti mercu pertama dari Xiaomi untuk tahun ini. Ia juga merupakan antara peranti termahal dari Xiaomi sebelum Mi 10 Ultra dilancarkan. Peranti ini hadir dengan skrin kadar segar semula tinggi, kamera 108MP, menyokong pengecasan pantas dan boleh dikatakan adalah peranti mercu yang serba lengkap.

Sehingga bulan ini, peranti Mi 10 Pro 5G baru sahaja 8 bulan berada di pasaran. Terkini Xiaomi dilihat telah menamatkan penjualan peranti ini. Sumber menyemak laman web Xiaomi, kedai atas talian Tmall, Jingdong dan Youpin juga disenaraikan sudah kehabisan stok.

Ini mungkin kerana Xiaomi ingin memberi laluan kepada peranti baharu mereka, iaitu Xiaomi Mi 11. Peranti ini dikatakan akan dilancarkan pada Disember dengan cip Snapdragon 875 pertama dunia dan dipasarkan secara terhad di China. Ia hanya akan dilancarkan semula atau mungkin dijual seperti biasa pada tahun hadapan.

The post Murid Sekolah Rendah Akan Kembali Ke Sekolah Secara Bersemuka Pada 20 Januari 2021 appeared first on Suara Viral Malaysia.



source: Suara Viral Malaysia

Post a Comment

Previous Post Next Post