Cerita Sebenar Abang Motor Balik Raya Sarat Dengan Anak-anak Dan Barang Dari Sepang Ke Penang



Allahuakbar, Alhamdulillah Allah temukan aku dengan Keluarga ini nak otw balik kerja. 


Keluarga ini yang viral di laman sosial sebaik balik 4 beranak balik kampung dari Sepang ke Penang. 


Ini aku jumpa dorang otw balik ke sepang. Aku dan pesan keluarga ini dari USJ lagi tapi tak sempat nak tahan dorang sebab kereta banyak. 


Aku teruskan perjalanan sampai exit putra hights dan aku berhenti bawa flyover dan tahan motor dia dengan niat nak kasi duit raya dekat budak-budak ni. 


Tapi ayat pertama keluar dari mulut brader buat aku sebak...


"Motor habis minyakke bang? 


saya ada minyak lebih." 


Dalam keadaan kita tengok dia bersusah payah balik kampung dengan 3 orang anak dan barang penuh motor pun dia boleh keluar ayat nak tolong orang. 


Semoga anak abang ini jadi anak soleh sebab ada ayah yang hebat...


Insyaallah sama-sama la kita jadi orang yang ringan tangan untuk membantu sesama...




Pada sesiapa yang ingin hulurkan bantuan unutk meringankan beban abang ni, boleh la lihat details di bawah ni. Difahamkan juga abang ni bekerja sebagai runner untuk membaiki tiub dan tayar motosikal yang pecah di sekitar Pulau Pinang.
Salam sahabat semua, berkenaan post abang moza. Ramai yang PM saya utk details akaun beliau. Saya takda detail akaun beliau. Saya hanya ada no telefon beliau. Disini saya sharekan untuk anda berurusan dengan beliau. Alhamdulillah semoga allah membalas jasa kalian.
0164711160 – Moza
Sumber: Facebook Abdullah Firdaus Baharuddin

Post a Comment

Previous Post Next Post