Produk Vida Beauty Qu Puteh Disahkan KKM Mengandungi Racun?

Jangan lupa untuk LIKE Fanpage FB kami yang terbaru. Terima Kasih..

PUTRAJAYA: Kementerian Kesihatan Malaysia, hari ini melalui satu kenyataan medianya telah menasihatkan pengguna supaya mengelak menggunakan satu produk keluaran Vida Beauty yang dikesan mengandungi racun berjadual iaitu Merkuri/Raksa.

Menurut KKM, produk yang dikenalpasti berkenaan yang terjejas merkuri ialah QU Puteh Whitening Pro 9 bernombor notifikasi NOT151106644K.

Oleh itu orang ramai tidak dibenarkan menggunakan produk berkenaan dan juga produk tersebut tidak lagi dibenarkan jualannya di Malaysia.

Menurut KKM, mereka melalui Biro pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK) telah menerima laporan daripada pengguna yang dikatakan mengalamo tinnitus(bingit@bengang telinga) dan keguguran rambut selepas menggunakan produk berkenaan.

Hasil maklumat berkenaan, BPFK telah membuat persampelan dan menguji di mana didapati QU Puteh Whitening Pro 9 mengandungi Merkuri.

Berikut adalah kenyataan penuh KKM:





Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam blog kami. Sedikit sebanyak anda telah membantu kami untuk mengekalkan blog ini untuk dibaca dan dikongsi bersama semua, Terima Kasih.

Post a Comment

Previous Post Next Post