Lionel Messi umum persaraan

Lionel Messi mengumumkan persaraannya daripada arena bola sepak antarabangsa, hari ini selepas kekalahan Argentina kepada Chile di final Copa America.

Messi bersara saingan antarabangsa

Messi bersara saingan antarabangsa

Messi bersara saingan antarabangsa

Bintang Barcelona itu dilihat sungguh kecewa selepas terlepas sepakan penalti bagi membolehkan Chile merampas kejayaan yang ditentukan menerusi penentuan sepakan penalti – kekalahan keempat berturut-turut Messi dalam final kejohanan besar mewakili Argentina.

“Bagi saya pasukan kebangsaan sudah berakhir,” kata pemain berumur 29 tahun kepada pemberita.

“Saya sudah lakukan segala yang saya boleh, saya berada dalam empat final dan ia menyakitkan apabila tidak muncul juara.

“Ia adalah saat sukar buat saya dan pasukan, dan ia sukar dikatakan tetapi ia sudah berakhir bersama pasukan Argentina.”

Pengumuman dramatik Messi itu berlaku selepas kekalahan ketiga Argentina dalam final kejohanan utama sejak 2014.

Mereka ditewaskan Jerman 1-0 pada final Piala Dunia 2014 dan tewas penalti juga kepada Chile dalam final Copa America 2015.

Messi juga mengharungi kekalahan bersama Argentina di final Copa America 2007. – AFP

 

Sumber: BH Online



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post