Contoh soalan PTD – Pegawai Tadbir Diplomatik M41 2016

Contoh soalan PTD – Pegawai Tadbir Diplomatik M41 2016

Peperiksaan online Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) bagi tahun 2016 akan diadakan tidak lama lagi. Tarikh khusus belum kami ketahui namun apa yang boleh kami katakan ianya akan tiba tak lama saja lagi. Jadi calon-calon exam PTD, sila bersedia dari sekarang. Tidak salah anda mengulangkaji awal-awal, malah itu yang dituntut, supaya jika anda terpilih untuk menjalani exam nanti, senang kerana anda dah bersedia awal. Sekarang adalah tempoh masa yang sesuai untuk anda kenal selok-belok exam PTD seperti, contoh soalan PTD, aspek kerjayanya dan banyak lagi. Asah pengetahuan anda dari awal. Bentuk ciri-ciri seorang PTD yang berkriteria bermula sekarang.

 

PTD ataupun Pegawai Tadbir dan Diplomatik merupakan pegawai-pegawai berkelulusan ijazah universiti yang dilatih di INTAN. Lulusan dari INTAN ini yang akan menjadi pegawai barisan hadapan dalam kerajaan. Jadi anda sendiri boleh lihat kan kenapa jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik ini merupakan jawatan yang paling yang direbut graduan. Dengan kadar kenaikan RM225 setiap tahun, tangga gaji PTD bermula dari RM 2422.00 sehingga RM 9631.00. Gaji yang mahal dan berkedudukan tinggi dalam kerajaan, nampak seperti mustahil tapi di sinilah langkah pertama anda untuk mengecapi cita-cita, ianya bermula dari seberapa dalam pengetahuan anda tentang contoh soalan PTD.

 

Contoh soalan PTD - Pegawai Tadbir Diplomatik M41 2016

Contoh soalan PTD – Pegawai Tadbir Diplomatik M41 2016

 

Exam PTD walaupun kami tahu ramai yang kata susah, hingga ramai juga yang putus asa kerana asyik gagal, ianya bakal jadi mudah dengan teknik yang betul. Itu yang kami kata dari awal lagi, anda perlu tahu contoh soalan PTD bagi memberikan anda gambaran jelas bagaimana untuk menjawab soalan dalam exam nanti. Ramai yang kata susah tadi tu bukan kerana mereka tak pandai tapi mereka tak tahu teknik, tak tahu format soalan dan tak pernah cuba ulangkaji soalan-soalan contoh PTD pun. Jadi bila dalam exam, mereka terkejut.

 

Tahukah anda satu perkara yang dianggap remeh boleh membuatkan seseorang calon exam PTD itu GAGAL? Tak tahu format soalan; itulah punca utamanya! Nampak mudah dan remeh, tapi itulah hakikatnya. Ada juga calon yang yang mengambil mudah kerana peperiksaan dijalankan dalam online. Mereka fikir nanti boleh Google saja jawapan. Takkanlah SPA nak buat soalan mudah tahap tadika dik.. Ini exam online untuk jawatan tinggi dalam kerajaan. Bukan perkara main-main. Nak jadi PTD macam mana kalau exam pun dibuat seolah perkara remeh?

 

Resipi mudah untuk lulus exam Pegawai Tadbir dan Diplomatik:-

  • Anda tahu format soalan terkini
  • Anda tahu bentuk soalan apa yang bakal keluar dalam exam
  • Anda tahu contoh soalan
  • Anda tahu cara menjawab soalan 
  • Anda tahu hot topik yang paling banyak ditanya dalam exam
  • Anda baca bahan rujukan yang tepat
  • Anda tidak membazir masa baca rujukan yang tidak sepatutnya

 

 

Jadi, di mana nak dapatkan rujukan exam PTD ni? Anda boleh klik link di bawah untuk info selanjutnya:-

 

 Contoh Soalan Pegawai Tadbir dan Diplomatik: Contoh Soalan Peperiksaan PTD

 



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post