JDT tak puas hati Astro perbodoh diri sendiri lapor PKNS dan Felda United kelab paling berjaya di Malaysia

Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) mendakwa media di Malaysia seperti Astro Arena dan Stadium Astro memperbodohkan diri sendiri apabila menyatakan PKNS dan Felda United adalah kelab yang paling berjaya di Malaysia.

13987574_1464960470196572_3146693057906994888_o

Setiausaha Kehormatnya, Kapten Mohd. Fahmy Yahya berkata, JDT telah memenangi tujuh trofi sejak penubuhan pasukan itu pada tahun 2013, tetapi Astro Arena dan Stadium Astro melaporkan PKNS dan Felda United kelab paling berjaya di negara ini.

Justeru, katanya, beliau memaklumkan perkara itu kepada Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim dan baginda mempersoalkan berapa kejuaraan yang pasukan terbabit menangi dan adakah dunia mengenali siapa mereka atau menerima pengiktirafan AFC, FIFA atau WFS.

Tambah beliau, Tunku Mahkota Johor turut berttitah seperti berikut: “Awak tidak boleh membekukan matahari. Begitu juga dengan sifat kebodohan. Kebodohan tiada penawar. Pergilah tidur”

Mohd. Fahmy dalam pada itu menegaskan, JDT satu-satunya kelab di Malaysia memiliki lesen AFC, mempunyai ‘blueprint’ program pembangunan belia dan satu-satunya kelab Asia Tenggara memenangi Piala AFC serta mara ke peringkat separuh akhir untuk dua tahun berturut-turut.

Menurut beliau, JDT memiliki stadium sendiri dan kemudahan latihan terbaik di Asia Tenggara serta mempunyai ‘blueprint’ untuk mengekalkan kewangan kelab dan berjaya menandatangani pemain tempatan dan luar negara.

“Kami telah diberi pengiktirafan di peringkat antarabangsa dan satu-satunya kelab yang telah menjalin hubungan dan kerjasama dengan kelab-kelab terkemuka Asia dan Eropah. Kami telah berkembang semakin besar dari setahun ke setahun,” katanya.

Kata beliau lagi, JDT juga satu-satunya kelab di negara ini membeli pemain yang ada nilai harga seperti Juan Martin Lucero dibeli pada harga USD1.5 juta dan menjualnya dengan harga USD2.5 juta, manakala penjualan Jorge Pereyra Diaz memberi keuntungan USD1 juta kepada JDT.

“Kami membuat wang. Kami tidak meminta bantuan wang dari kerajaan, berhutang dan kami tidak bermain permainan meraih simpati,” katanya. – MYNEWSHUB.CC



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post