“Suami dan bangla tak jauh beza, malas mandi sampai seminggu

Assalamualaikum..
Ayat standard intro kite.. Tlg hide profile ye admin.. Tq

Ok xpanjang sgt mukadimah.. Umur suami lewat 30an. Kami berkahwin da 10tahun anak dua (sepasang).
Saya stress sbb suami malas mandi.. Diulang MALAS!!
Klu badan tak berbau xpe.. Ni sebatu dah leh bau kot.. Dia x bau badan sendiri sbb dia resdung tahap da ilang deria bau. Dah x mandi tp ade hati nak suh kite duk dekat2 baring2 sebelah dia. Utk pengetahuan kami dah lame x tidur bersama. Saya tidur dgn anak2.. Dia tidur di hall.

Dia bole relax jer p keje dgn x mandi.. Ye.. Setiap hari.. Bangun cuci muka.. Baju keje yg pakai smlm trus g keje.. Eh lupa btau…kan x mandi.. So blk keje smlm.. Tdo dgn baju keje.. So g keje msh baju yg same… Dia dgn bangla xjauh beza bau.. Dia pakai uniform g keje so mmg hari2 pki baju same.

Mandi seminggu skali tupn bila saya bising atau bile dia nak bersama. Tupn lps bersama…mandi wajib mgkn sehari dua lps tu..

Nampak mcm kelakar hakikatnya saya tertekan.. Apela yg susah sgt nakmandi… alasan sejuk mmg xleh pakai..

Abis sembahyang mcmane? Ofkosla x sembahyang.. Bile bising.. Dia sembahyangla skali dua.. Especially sbb nak bersama.. Mgkn ade yg akan ckp klu gitu kena hari2 bersamala.. Baru dia rajin mandi & sembahyang.. Abis saya ni x penat ke nak layan dia je.. Dahla kitepn Berkerja.. Urus rumah, anak2.. Belanja 100% saya tanggung. Tp bab duit sy xnak ungkit sbb sy phm gaji dia x seberapa.. Sy redha…sbb kebanyakanpn utk anak2 cume jgnla buat sy stress dgn benda remeh camni.. Klu dia malu sorg xpe.. Dia memalukan sy sekali.. Mesti org ckp sy yg x pandai jaga laki kn.. Padahal.. Dia da besar.. da tua bangka… Xkan xleh pk pasal kebersihan diri.
Mak sy penah pesan…klu tdo dgn suami.. Jgn berpaling muka wlupn mulut suami tu busuk.. Tp korang leh bayang x.. Seminggu x mandi tu cemane bau nya…seminggu tau.. Saya da penat.. Malas da nak cakap ke bising2 lg.. Sabar lg sbb anak2 tgh membesar.
Hari2 saya doa moga Allah beri saya kekuatan.. Suami mmg bkn taik Judi..kaki pukul atau kaki pmpn/botol.. Tp logik x kalau saya tuntut cerai dgn alasan suami malas mandi? Mcmane institusi kekeluargaan nak bahagia klu kepala nya x sembahyang dan gagal membimbing? Kalau sudi beri saya cadangan macamane nak ubah perangai suami yg pemalas ni.

Sumber: KRT



Sumber “Suami dan bangla tak jauh beza, malas mandi sampai seminggu

Post a Comment

Previous Post Next Post