Gaduh dengan mak, ibu tetak kaki anak sendiri sampai putus lepas kemarahan

Seorang kanak-kanak putus kaki kanannya selepas ditetak dengan parang oleh ibunya ketika wanita itu bergaduh dengan nenek kanak-kanak berkenaan.

ibu tetak kaki anak

ibu tetak kaki anak

Budak berusia dua tahun itu berada di rumah bersama ibu dan neneknya ketika kedua-dua wanita berkenaan bergaduh di kediaman mereka di Bandar Guyuan, di wilayah autonomi Ningxia Hui, barat laut China, menurut laporan media tempatan.

Wanita berusia 30 tahun itu dikatakan mencapai parang yang digunakan untuk memotong daging dan melepaskan kemarahannya pada anaknya dengan menetak kaki mangsa.

Polis yang menerima aduan daripada jiran terpaksa memecahkan tingkap untuk masuk memandangkan semua pintu dikunci dari dalam.

Mereka menahan wanita itu sebelum menghantar kanak-kanak berkenaan yang tidak sedarkan diri itu ke hospital.

Seorang anggota polis juga dilihat berlari dari tempat kejadian sambil membawa beg plastik, dipercayai mengandungi kaki kanak-kanak itu.

Sementara itu, doktor berjaya menyambung semula kaki mangsa tetapi kesan jangka panjang kecederaan yang dialami kanak-kanak itu sukar diramalkan kerana kakinya yang putus mengalami ‘kematian otot’ akibat kehilangan terlalu banyak darah.

Beberapa saksi memberitahu wartawan, wanita terbabit mempunyai masalah mental.

 

Sumber: Harian Metro



Sumber Gaduh dengan mak, ibu tetak kaki anak sendiri sampai putus lepas kemarahan

Post a Comment

Previous Post Next Post