'Malu nak keluar dengan you sebab you hodoh' - Wanita ini bangkit selepas selalu dimalukan ex²-BF

Kerap ditinggalkan teman lelaki, dihina secara halus oleh golongan lelaki yang tidak guna, semua itu menyebabkan wanita ini hilang keyakinan diri. Namun setelah bertahun-tahun diperlakukan seperti itu, dia tekad mahu berubah dan 'membalas dendam', sekaligus membuktikan bahawa dia mampu untuk bangkit. 

FAKTA: 'TINGGALKAN SAJA ORANG-ORANG YANG SELALU BERI NEGATIVE VIBE DALAM HIDUP KITA'

Aku ingat lagi dulu, aku unhappy, selalu senyum tak nampak gigi sebab tiada keyakinan diri dan rasa diri sendiri tak elok. Pernah sekali bekas teman lelaki aku kata:
"I memang malu nak keluar dengan you sebab you hodoh, terutamanya bila you pakai tudung," katanya. 

Masa itu hati ini rasa pecah. Kemudian aku date pula dengan orang lain dan lelaki itu kata macam mana pun aku kena naik berat badan sampai 45 kilogram. Aku terus lagilah tak ada selera nak makan sebab hari-hari makan hati. 
Aku dulu tak pandai grooming, bila aku cuba nampak elok, dia akan kata peliklah, hodohlah, langsung tiada sebarang galakan dari dia untuk aku. Dia siap kata:
"Mak saya nak menantu pakai tudung," katanya. 
Mungkin dia mahu membawa aku ke arah kebaikan tetapi bagi aku, kalau seseorang lelaki itu tidak boleh menerima kita seadanya, lelaki itu takkan pernah rasa cukup dengan kita. 
Tahun kedua, dia berlaku curang dengan seorang perempuan yang memakai tudung dan punyai ciri-ciri yang dia mahukan. Selepas itu, aku putuskan hubungan dengan semua lelaki-lelaki yang tidak berguna ini. Aku tekad aku akan bagi orang nampak aku sebab aku selalu kena reject. 
Aku tak ada keyakinan untuk hadir temuduga sebagai pramugari, jadi aku bermula dengan Guest Service. Selepas hampir setahun kemudian, barulah ada keyakinan diri untuk pergi menghadiri temuduga dan aku berjaya! 


Aku makan pil untuk membantu berat badan aku naik. Lama-lama aku semakin berselera dan lama-lama itu senyum pun semakin bright. Setelah bertahun-tahun, baru tahun ini aku mendapat kembali keyakinan dalam diri ini. Rasa bahagia. Dari berat 37 kilogram, naik ke 47 kilogram. 
Kesimpulannya, aku tulis status ini sebab aku tak nak perempuan yang pernah merasa seperti apa yang aku rasa dulu ini berasa dia lemah. Bangkit sikit, tinggalkan orang-orang yang sentiasa bagi negative vibe dalam hidup kita. 

Kalau orang kata kita tak cantik, orang itu bukanlah orang yang terbaik untuk kita. The best way untuk revenge is to proof them that they are wrong. Biar mata orang itu terbeliak melihat kita. Kalau dengan someone itu kita rasa kita tak berharga, tinggalkan saja. It's okay to choose yourself and to love yourself. 
Oleh kerana terlalu ramai yang bertanya, saya amalkan ubat Yes Gainer (sila hubungi 014-9053608). Sebelum ini pernah cuba beli pil-pil yang dijual secara online dan Appetton Weight Gain, tetapi yang ini saja yang berkesan. 


Sumber 'Malu nak keluar dengan you sebab you hodoh' - Wanita ini bangkit selepas selalu dimalukan ex²-BF

Post a Comment

Previous Post Next Post