Suami 10 Kali Ganda Lebih Bahagia Jika Miliki Isteri Gemuk..



Sebenarnya dalam diam ramai isteri yang rendah diri kerana tubuh yang berisi atau gemuk. Apatah lagi selepas bersalin bila bentuk badan berubah terus berbanding zaman gadis dulu.

Tidak sekadar hilang keyakinan diri ada juga yang stres dengan masalah berat badan kerana bimbang penerimaan suami yang tentunya mengidamkan isteri yang cantik dan langsing.

Tapi selepas membaca kajian terbaru ini anda mungkin lebih redha dengan bentuk badan terkini.



Wanita gemuk buat suami 10 kali ganda lebih bahagia, demikian fakta yang diungkap hasil kajian terbaru.

Masih ingatkah Anda, bagaimana Iko Uwais membela Audy saat netizen mengatai bahwa istrinya gendut? Pembelaan dan ungkapan cinta terhadap istri gemuk yang dilontarkan Iko Uwais menjadi viral, di tengah industri hiburan yang mengagungkan tubuh langsing semampai.

Memetik laporan Daily Times penemuan ini adalah hasil kajian yang dilakukan oleh Dr Filemón Alvarado dan Dr. Edgardo Morales dari Departemen Psikologi Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Mexico.



Menurut kajian tersebut, lelaki yang berkahwin dengan wanita gemuk lebih ceria, mudah senyum dan lebih baik dalam menghadapi masalah berbanding dengan lelaki yang menjalinkan hubungan dengan wanita kurus.

“Wanita kurus selalunya kurang ramah dan kurang ekspresif dengan emosi mereka. Sedangkan wanita gemuk lebih yakin pada diri mereka sendiri, ujar pengkaji.

Kajian tersebut juga menunjukkan bahawa wanita gemuk juga mampu menangani keperluan pasangannya dengan lebih baik.

Jadi buat isteri-isteri yang ketika ini stres dengan keadaan tubuh yang gemuk tak perlulah terlalu risau dengan lebihan kilogram yang anda miliki selagi tidak obes dan berpenyakit.

Sumber: Daily Times / Vanilla Kismis

Sumber Suami 10 Kali Ganda Lebih Bahagia Jika Miliki Isteri Gemuk..

Post a Comment

Previous Post Next Post