Gara-gara Tak Pandai Bersolek, Isteri Makan Penumbuk Suami Sampai lebam..



Polis menahan seorang lelaki yang bekerja sebagai tukang jahit kerana didakwa memb ela sah isterinya hanya disebabkan mangsa tidak pandai bersolek.

Dalam kejadian yang berlaku pada Sabtu 19 Januari 2019 di Pekalongan, Indonesia, suspek, Akhmad Khumaidi, 31, mem bela sah isteri berusia 23 tahun sehingga menyeb abkan waj ah m angsa leb am teruk.

Difahamkan sebelum kejadian itu, pasangan terbabit menghadiri sebuah majlis. Namun selepas pulang ke rumah, suspek memarahi isterinya kerana tidak pandai bersolek dan mendakwa mangsa sengaja me malu kannya.



Tidak cukup dengan itu, suspek turut bertindak menu suk kunci motosikal pada lut ut ist erinya berulang kali, malah me m ukul mukanya dengan topi keledar sehingga meny ebabkan hidu ngnya berda  rah. Kening mangsa turut ditend ang oleh suspek.

Akibatnya, mangsa mengalami kesan leb am di bahagian kening dan kedua-dua matanya, selain k uka di hidu ng dan kaki akibat ditu suk dengan kunci motosikal.

Mangsa kemudian keluar dari rumah dan tinggal di rumah saudaranya yang tidak jauh dari kediaman mereka.

Selang sehari kemudian, suspek datang memujuk mangsa untuk pulang ke rumah, tetapi isterinya enggan berbuat demikian lalu suspek mengugut mahu memb unu hnya. Bimbang dengan keselamatan diri, mangsa membuat laporan polis.


Bertindak di atas laporan itu, suspek telah ditan gkap pada Selasa dan mengaku melakukan perbuatan itu kerana kecewa serta malu dengan isterinya yang tidak ber solek.

Suspek telah didakwa melakukan kega na san rumah tangga. Jika disabit kesalahan, boleh dikenakan huku man pen jara lima tahun atau dengan sehingga 15 juta rupiah (RM4,400).

Sumber: The Reporter

Sumber Gara-gara Tak Pandai Bersolek, Isteri Makan Penumbuk Suami Sampai lebam..

Post a Comment

Previous Post Next Post