Kisah Sebenar Disebalik Tragedi Kemalangan Maut Tiga Beradik Perempuan Yang Pasti Menyentuh Hati Ramai Netizen...



Semalam negara dikejutkan dengan berita kem4tian tiga beradik yang terkorban dalam kem4langan selepas kenderaan yang dinaiki mereka bertembung dengan kenderaan lain di Jalan Tanah Merah-Pasir Mas dekat Bukit Tuku, Pasir Mas Kelantan.

Mangsa, Fatin Arina Mohd Asri, 23, Haifa Amira, 22, dan Anis Suraya, 10 berasal dari Kampung Bukit Gading, Tanah Merah.



Menurut Berita Harian , dalam kejadian pukul 1 tengahari itu, ketiga-tiga yang ma ut merupakan tiga beradik perempuan berusia 10 hingga 23 tahun yang menaiki Perodua Myvi.

Difahamkan Perodua Myvi yang dipandu Fatin Arina bertembung dengan sebuah kereta yang terbabas masuk ke laluannya menyebabkan dia serta dua adiknya, Haifa Amira, 22 dan Anis Suraya, 10, m aut.

Fatin Arina dan Anis Suraya m4ut di tempat kejadian manakala Haifa Amira meningg4l dunia di Hospital Pasir Mas ketika mendapatkan rawatan.




“Fatin maklumkan mungkin lepas ni dia dah tak boleh beri gajinya” – Ibu

Namun ramai yang tak tahu kisah disebalik kejadian tersebut yang pasti menyentuh hati ramai pihak.

Sebelum kejadian yang meragut nyawa ketiga-tiga beradik perempuan itu, ibu mangsa Zubaidah Shafie, 49 tahun berkata, anak sulungnya Allahyarham Fatin Arina Mohd Asri sempat memberikan separuh gajinya kepada beliau selain mengguna sebahagian gajinya untuk belanja makan semua ahli keluarga..allahu sedihnya



Zubaidah berkata, Fatin Afrina baru sebulan bekerja di Bank Islam Pasir Mas dan gadis itu juga sepatutnya melangsungkan perkahwinan pada Jun ini dengan jejaka pilihannya.

“Sebaik menerima gaji pertamanya baru-baru ini, kak long (Fatin) memaklumkan selepas ini mungkin dia sudah tidak boleh beri (gaji) sebab ingin membuat persiapan perkahwinannya.

“Saya tidak mengesyaki apa-apa malah bersetuju dengan keputusannya itu kerana sejak beberapa bulan lalu dia sudah mula membeli semua barang hantaran.

“Selepas berlaku tragedi semalam, baru saya teringat semula katanya itu yang seolah-olah menandakan dia akan pergi buat selama-lamanya,”

Persiapan kahwin 80% siap! Tinggal kad yang belum dicetak dan diedar
Wanita itu berkata, persiapan perkahwinan Fatin Afrina juga sudah hampir selesai kecuali kad kahwin sahaja yang belum dicetak dan diedarkan.

Pastinya ia sedikit sebanyak menitipkan rasa rindu dan duka yang cukup dalam buat si ibu atau sesiapa sahaja, sekiranya situasi sebegini berlaku pada mereka



Jenazah Haifa Amira dibawa pulang ke rumahnya di Kampung Bukit Gading pada jam 6.30 petang semalam manakala dua lagi kira-kira jam 10 malam tadi.

Jenazah akan disembahyangkan di Masjid Mukim Bukit Gading sebelum dikebumikan dalam satu liang di Tanah Perkuburan Islam Mukim Bukit Gading.

Al-fatihah untuk semua yang terkorban.

Sumber lobakmerah.com

Sumber Kisah Sebenar Disebalik Tragedi Kemalangan Maut Tiga Beradik Perempuan Yang Pasti Menyentuh Hati Ramai Netizen...

Post a Comment

Previous Post Next Post