Lelaki ini beri penjelasan tentang curang, ianya bukan satu kesilapan tetapi sebenarnya pilihan anda wahai lelaki



Awas! Artikel ini sangat panjang dan memerlukan masa lima-10 minit untuk dihabiskan..hehe

Dipetik dari fb tuan Putera Nur Muhammad Raihan  yang menulis tentang isu curang yang sebenarnya banyak berlaku dalam masyarakat kita, curang bukan terjadi pada kaum adam sahaja tetapi kaum hawa pun tidak dapat lari dari masalah ini. Sama-sama kita baca dan ambil manfaat dari penulisan beliau.

Finally kita sendiri tak paham..
Why Men cheating..
pastu dah salah pu-kul bini...
Mcm mangkuk nie..

Tapi aku faham..
Kerana aku juga lelaki..
Dan aku mengkaji..
Tak setuju dgn pandangan aku...
Mcm biasa..
Kita hidup dalam pilihan..
Sama ade setuju atau tak.
Dan kita ade berbeza pendapat dan pandangan..
Jadi feel free to agreed to disagree..
No harm..

Korang jgn ckp laki aku baik..
Bapak aku baik..
Semua lelaki sama..

Yg membezakan..
Bila..
Atau apabila..
Atau akan tiba..

Sbb aku sndiri bila kawin..
tak sama macam mane aku mengidam bini aku sebelum kawin..

Terus terang..
Mase sebelum kawin..
As lelaki..
Aku akan nampak isteri aku..
Mcm nak terkam...
Rasa mcm nak bantai malam pertama sebulan..
Betul2 nak bagi..



Kehendak naf-su sebelum kawin..
Sbb na-fsu sandaran dia syaitan..

Jadi kalau kau rasa berna-fsu pada perempuan yg haram..
Ofcoz kau akan rasa lain macam..
Dan Kau tak rasa ape2..
Kalau kau normal.. adik atau akak atau mak kau..
Ade tak kau nak tibe2 ade perasaan na-fsu..
Sbb diorang unrelated dgn naf-su normal kau..

Yes na-fsu terhadap wanita yg haram itu normal..
Sbb tu bila kau dah kawin..
Kau dah tak rasa mcm mule2 kau duk bayang dan idam..

Mcm kau lapar.. kau nak sgt makan makanan kat tv tu.. tapi bila kenyang kau dah tak lalu tengok makanan tu..
Atau beli makanan kat bazar byk2..
Makan2 pastu tak abis..
Dan Kau buang yg waste tak abis tu..
Padahal mase Kau nak beli dalam keadaan Kau lapar..
Kalau boleh semua benda kau nak makan..

Mcm tulah ibaratkanlah na-fsu Kau terhadap isteri Kau..

Sbb tu kawin jgn sbb naf-su..
So bila kawin..
Naf-su yg membuak tu dah takde...
Kau dah tak pandang isteri kau tu ranum...
Sbb lepas kawin..
Kau balun bini kau..
Kau dpt pahala..
Seprti membunuh syaitan2 time malam jumaat..

Dan setan tak push kau untuk balun bini kau..
Dia ajak kau untuk new step..
Perempuan luar..



Sbb tu kau takkan pandang isteri kau..
hatta muke bini kau dah tahap cantik tak boleh nak ungkap..

Yes.. sbb aku lelaki.
Dan dah kawin..
Dulu mase aku bujang aku tulis pasal lelaki curang adalah sbb hakikat lelaki tu sndiri koteh jenis tak sekolah..
Atau bawak tabiat bujang kedalam perkawinan..
Jenis air mani mcm isi minyak petrol..
Geli telur je pm betina ajak main..

Tapi once aku kawin..
Benda2 nie aku relatedkan..
Dalam real life sndiri..

Kadang org lelaki nie mase bujang dah sedap balun mcm2 perempuan..
Pastu konon dah kawin nak stop perangai hiding belang tu..

Tapi tak..
Sbb kau kawin pun dalam keadaan psikologi minda kau yg masih burik Hunter..

So bila kau dah kawin..
Isteri kau tu cuma satu simbolik penamatnya Status bujang kau..

Tapi kalau member2 kau ajak cari perempuan buat bayar bill air..
Jalan...

Sbb kau niat kau kawin je dah salah..
So sbb tu jadi mcm aliff aziz nie..
Smpai bila2 dia takkan berubah dgn keadaan dia tengah market mcm tu..
Sbb dia kalau betul dia anggap perkawinan nie untuk menjadikan dia matang seorang suami dan ayah..

Dia takkan curang curang dan curang..
Dia takkan 9hari baru balik rumah..
Dia takkan Kantoi kat pusat karaoke atau Club malam dgn perempuan lain..

Laki org Wei..
Cinta lokali ape keparatnya bunyiknya tu..



Memang lelaki akan miang kat luar..
Termasuk aku..
Lagi mase tu bini aku tengah dalam pantang..
Panas satu badan nak lampias na-fsu..
Tu yg nampak makcik peah jual nasik lemak berpeluh pun boleh jadi berahi..

Sbb kondisi naturalisasi lelaki tu sndiri memang nak berahi..
Lagi2 yg dah ade anak..
Bukan sbb wife dah tak ketat..
Tapi sepanjang tempoh isteri tengah berpantang tulah mase paling tepat nak cari betina buat isi minyak..

Dan perempuan tu mestilah betina yg senang dapat..
senang dpt dgn tabur duit..
Lagi kau lelaki yg ade market.
Ade duit..
Senang..
Tapi mat2 rempit yg dah kawin pun taknak kalah.
Tapi kene lah dgn level dia..
Awek wechet jenis bohsia...
Budak2 sekolah..
Yg tahap motor ex5 pun boleh balun..

Ia tentang kemahuan lelaki tu sndiri untuk curang..
Hatta aku sndiri jugak meremang bulu roma tengok perempuan2 kat luar yg sengaja nak bangkitkan na-fsu..

Ok nie kita citer pasal lumrah..
Is normal mane2 lelaki..
Yg attraction dia pada perempuan..

Kita masuk bab kenapa isteri tak sama mcm perempuan kat luar..

Macam tadi sbb na-fsu syaitan yg xnk collabrate dgn suami untuk berna-fsu dgn benda yg halal..
Apatah lagi bila kau buat tu satu ibadah..
Kau dah dpt kau dah rasa dan kau dah selam..
Target kau dah archive..

Kedua..
Sbb isteri bila dah kawin...
Tumpuan dia adalah suami dan anak..
Dia tak mcm kita lelaki...
Kita tak ade aware sgt dgn isteri..
Sbb kita ade dominan of trust..
Melainkan kau nampak isteri kau dok cok cek2 lain macam dgn lelaki lain..



Ia tak sama beb..
Mcm kita lelaki..
Kita atau mane2 makhluk haiwan pun sama..
Lumrah jantan nie...
Dia attract dia keep..
Dan dia akan attract lagi..

So perempuan satu bentuk simbolik kepada takhlukan..
Kau ayat smpai dpt..
Kau dah dpt kau tinggal..
Kalau kene kawin untuk dapatkan..
Kau akan kawin.
Dah dpt..
Cari betina lain main kat luar.
Isteri yg kau kawin atas sbb na-fsu tadi tu kau buat tukun kat rumah..
Untuk jaga anak untuk jaga harta benda kau kat rumah..

As long kau bagi bini kau rm300..
Betina kat luar nak ajak main nie kau sanggup bayar rm3000..
Sbb kau sanggup..
Sbb tujuan kau bukan sbb tanggungjwb atau nafkah..
Sbb pecahan dari segi mantain the lier..

So isteri kau akan anggap rm300 tulah duit laki dia yg laki dia mampu..

Rm300 tulah buat barang dapur..
Pampers dan susu anak..

So nafkah isteri kau dah takde dah..
Dia nak beli baju atau make up...
Takde.
So dilema isteri akan kekal dalam penggantungan suami..
Sbb makin lama isteri semakin tidak dpt hak dia sebagai isteri..

Masa,nafkah dan perhatian..
Jangankan isteri..
Anak pun dah tak kenal siapa bapak dia..

Kondisi isteri selepas kawin..
Adalah bina keluarga bahagia..
Once sama dgn suami..
Kita nak bina keluarga bahagia nie sama2..
Tapi mendatar..
Isteri..
Fokus dia..
Ade suami yg baik.
Ade anak..(Simbolik kewanitaan)
Dapat susah senang sama2 dgn suami..
Nak ade jantan lain tu sangat rare..
Melainkan jantan buat hal dulu..
So wanita stand dia adalah pengharapan..
Dia tak boleh buat lebih..

Mcm Kita duk satu Company..
Kau tak boleh buat kerja bos selagi bos tak suruh..
Tapi kau kene tak boleh memandai2..
Sbb kau ade Boss..

Mcm tulah dilemma wanita..
Tak mcm kita sebagai suami..
Keputusan dalam rumahtangga kita yg buat..
Kita boleh jadi Diktator..
Atau tegak untuk tutup hak bersuara..
Mcm2 Kita boleh tentu dan sekat..

So kalau kau nak main Betina belakang isteri...
Kau cuma perlu hantar anak bini kau balik kampung..
Kau bagi alasan kerja outstation..

Walau isteri kau memang dpt bau pun..
Sbb tindakan kau lain macam...
Gugup..
Pandai menipu..
Semua tulah permulaan isteri dah dapat bau kecurangan..

Sbb kau takde masa nak spend masa dgn anak bini..
Jadi isteri sntiasa akan rasa naluri dia perkara tak baik..

Melalui sentuhan dan ciuman dan perhatian je dah tahu kau ade perempuan kat luar..

Kau rasa kau juara.
Kau dah berjaya tipu bini kau..
Kau berjaya cari hiburan luar tanpa isteri kau tahu..

Tak..
Isteri kau dah tahu..
Cuma dia isteri.
Takut dan risau..
Takut kalau tibe2 dia serkap jarang tu..
Betul tak betul..
Dia akan dipersalahkan..

Sbb dah tak lawa..
Sbb dah busuk.
Sbb dah longgar.
Sbb dah layut...
Sbb dah jatuh...

Isteri dah lama makan hati..
Sbb tumpuan kau dah kearah lain..

Pelik kenapa kau rasa kau berjaya kawal isteri kau..
Padahal buta2 tumpuan kau 100% kat rumahtangga dah tinggal 20%..
Rajin keluar sndiri..
Ade je alasan..

Kalau kita semua patut nak faham perkara nie..
Poligami adalah satu bentuk topeng dibalik agama..

Ia sama mcm kau nak kawin sbb nak jaga na-fsu..
Walhal kau gunakan poligami punya term sama mcm term kau gunakan “nikah” tu sebagai topeng untuk nafs-u buas kau..

Cukuplah ckp poligami nie satu bentuk tuntutan agama..

Poligami nie api..
Siapa yg tak dapat kawal..
Dia akan terus membakar kau..
Smpai kau mampus kat dunia nie..
Smpai kat akhirat nanti..

Yg kau nampak manis poligami tu..

Tapi cara kau nak poligami pun dah boleh faham..
Mcm time nak nikah dulu lah..
Ayat bentang ayat2 agama mcm filem ayat2 cinta tu..
Fuhh..
Tabik..

Tapi hakiki..
Kau menambah lagi wanita2 dan anak perempuan yg kau kene ikat pada zaman dajal nie..

Ohh.. anak bini kau ikat..
Kau kat luar mcm dajal..
Nak nmpk islamik cari isteri yg baik2 sikit agamanya..
Yg pasti yg bekerja..
Sbb nanti boleh bantu kau tampung perbelanjaan anak2 kau isteri pertama..

So kau akan terus buru pussy atas nama agama dan sunnah..

Aku pun tak faham..
Aku yg ade isteri sorang dan anak perempuan sorang pun aku tak larat nak bagi perhatian dua2..

Aku tak tahu mamat yg anak berderet bini berderet nie..
Dia ade tak masa nak ajar anak ngaji..
Cek buku sekolah..
Atau time hati kehati dgn anak yg tengah nakal..

Takde..
Fokus dia..
Cari pu-ssy atas nama agama..



Yelah..
Kau bayangkan wei..
Mcm mane kau boleh letak hati dan kerelaan kau untuk berputiknya cinta dgn perempuan lain..
Walhal anak bini kau yg sedia ade tengah tunggu kau..
Meletak kesetiaan diorang tu pada kau wahai ketua keluarga..

Padahal bini kat rumah selalu fahamkan anak2..
“Ayah belum gaji.. nanti eh kita jalan.. nanti eh kita beli”
“Ayah kerja.. ayah work nak.. rindu ayah eh.. nanti ayah balik yer nak..”

Hujung2 bapak balik gaduh..
“Saya dah buat keputusan nak kawin lain.. sy mampu”
Hempas pintu terus cabut keluar...
Konon nak hukum isteri tak setuju kawin lagi satu..

Berbondong lah bini tu dukung anak2 berderet cuba tenangkan anak yg terpinga2..
Tapi yg tak berhenti air mata lencun tu ibunya..
Yg anak duk mikir apehal ibu aku nangis..
Mata anak yg dilap..
Mata sndiri berderai air mata yg dulu tugas untuk seka itu adalah suami..
Yg janji nak bina rumahtangga bahagia bersama..
Ade anak2 yg baik dan bijak..

Semua punah..
Bawaklah isteri si anak2 balik kampung..
Tanpa ayah..
Maka penuhlah hinaan dan tekanan oleh keluarga sndiri..

“Itulah kau.. dulu mak dah ckp dah jgn kau kawin dgn si meon tu..
tergila2kan sgt.. skang anak2 dah berbondong berderet baru nak sedar.. ikutlah push..
nak cerai ke.. nak tahan hidup bermadu ke..
kau buatlah keputusan kau sndiri..
Dulu pun kau kawin buat keputusan taknak dengar org tua”

Sbb ape mak bapak perempuan ckp mcm tu..
Sbb kesetiaan wanita yg percaya suami dialah suami yg baik yg bakal mengubah nasib dia..
Sanggup dibuang keluarga demi seorang lelaki..
Yg dianggap akan beri sinar baru..
Yg dijanji bulan dan bintang..

Tapi habis madu sepah dibuang..

Itulah dilemma wanita yg aku sndiri pernah alami depan mata aku..

Belum lagi mak bapak jantan duk salahkan si isteri..
Konon tak pandai jaga laki..
Konon menantu tak boleh diharap..
Konon anak jantan dia semua betul..
Yang salah yg duk kat rumah.
Yg setia...

Belum lagi kelurga mertua yg rebut hak anak..
Hak harta anak..
Belum lagi yg galak anak jantan tak payah bayar nafkah..

Sbb ape..
Jantan kawin lain..
Kalau isteri pertama tak setuju..
Silakan cerai..

Bila cerai..
Anak2 tu adalah simbolik kegagalan..
Kau ingat jantan keparat mcm tu nak fikir pasal kebajikan dan nafkah anak?

Sorry..
Tak akan..
Kalau takde mahkamah syariah..
Jangan harap nasib anak2 tu terbela.

Ade bini baru..
Ade anak baru..
Buat ape pikir anak simbolik kegagalan..

esok lusa anak nie besar..
jgnlah dpt hak2 faraid..
sbb mak tiri dah save elok2 untuk keturunan dia..

Entahlah..
Tiap kali datang perasaan na-fsu kat perempuan lain..
Aku sntiasa ingat aku belum lagi tunai janji2 aku pada isteri aku..
Anak2 aku..

Memang aku tak faham kenapa kau nak hancurkan rumahtangga kau sbb pussy..
Kau cume perlu touch up bini kau je..
Bini kau akan betul2 cantik kalau kau effort..
Ape yg kau nak dari betina ade dalam isteri kau..
Kau labur jelah kat bini kau..

Sbb kau boleh..
Kau boleh effort untuk pikat betina kat luar..
Dgn perhatian..
Loving2..
Bagi itu bagi ini..
Sbb mustahil lah kalau tibe2 dtg perempuan ajak kau check in tak semena2..
Pelacur pun kau kene bayar dulu baru boleh main..
Apatah lagi perempuan yg kau nak adjust makan lama..

Jadi..
Kau tumpu jelah na-fsu kau tu kat isteri je...
Na-fsu tu memang ade kat semua org...
Tapi itulah ujian Kau..
Kalau kau selama nie kau main sedap sbb benda haram..
Skang halal..
Kau taknak plak...

Sbb setan akan sntiasa Dorong..
Sbb main perempuan sebelum kawin memang puas na-fsu..
Tapi nak main isteri kau tu tibe2 tak dtg na-fsu tu..
Na-fsu dgn perempuan lain boleh plak.
Bukan kau mati pucuk..

Sbb kau diuji...
Sbb setiap kali kau tidur dgn isteri..
Itulah Ibadah..
Tanggungjawab..
Kewajipan nafkah..

Setan tak suka semua tu..
Jadi dia akan bawak kau keluar..

Baik kau tu lelaki konon setia ke...
Lebai pakai kopiah Serban ekor smpai kaki ke..
Kalau kau curang..
Ade perempuan lain..
Nak berpoligami ke..

Semua tu mainan setan..
Yg kau dah diperdajal..

Walhal zaman nie org duk pikir mcm mane nak ikat anak bini kat rumah..
Kau plak tengah sedap nak tambah quota dari Koteh tak sekolah..

Pastu dah tua kutuk..
Dok mengilai..
“Mane anak2 aku.. mane bini2 aku”

Hahaha...
Kau Ingat muka kau layak ke dipertanggungjwbkan...
Tu suruh bebird kau jaga..
Kan bebird kau yg selama ini menjadi penasihat..
Angguk2 dia nampak betina..
Hahahahaha..
Kau pun..
Haaa..
Kene tebal sikit pakai serban lilitan dia..
Biar kene dengan Tema poligami adalah sunnah..
Fuhhh..

Kesimpulan..

Kau lelaki.
Normal kalau suka kat perempuan..
Tapi kau boleh tumpu naluri kau kat isteri kau..
Bukak lagi konsep perkawinan tu besar sikit..
Kalau sbb pussy..
Kau takkan puas dgn seorang isteri..
Sbb kau kawin pun sbb pussy..
Tapi kau belok Konar Konar..
Terberi harapan cinta dan janji..
Dah dpt burik..
Terus mata merah dahaga nak yg baru punya..

Tapi kalau kau faham perkawinan tu untuk kau bina jati diri kau sebagai lelaki..
Sebagai ayah..
Sebagai pemimpin..
Kau akan fokus pada pembangunan dan perubahan perkawinan kau..
Dari titik kosong smpai seratus..
Contoh macam aliff lagi satu..
Aliff satar..
Tengok dia pun aku sejuk je..
Mcm tulah contoh lelaki yg boleh pakai..

Feel mcm aku feel bila aku pindah rumah buat kali pertama cuma ade toto..
Rumah kosong xde ape..
Tapi dalam masa dua tiga bulan aku usaha cukupkan..
Buat wife aku happy kat rumah.
Supaya dia boleh bekerja kat rumah.
Anak ade depan mata dia..
Dan aku balik aku dakap dua2..
Dan aku happy..

Aku cuba teruskan hidup onak duri..
Pasang surut hubungan..
Gaduh hari2 tu biasa..
Tapi gaduh sbb nak perubahan..
Sbb nak isteri aku jadi ape yg aku nak..
Bukan aku angkat kaki cari perempuan yg macam aku nak..
Tak..
Aku rela gaduh dari aku curang sbb alasan isteri tak sperti ape yg aku nak..

Kalau aku tak pandang isteri..
Aku pandang anak aku tu..
Aku taknak nasib anak aku mcm aku..
Aku akan sehabis baik untuk bina rumahtangga bahagia..

Kadang isteri aku tak bergerak..
Aku sepak dia bergerak.
Aku tegas aku tekan..
Rumahtangga nie bukan aku Sorang je kene effort..
Kau sbagai isteri pun kene..
Kejar aku kalau aku terlalu cepat..
Jgn duduk diam..
Sbb kalau kau diam kau stay..
Itulah permulaan suami akan cari lain..

Boleh..
kau boleh nak pimpin rumahtangga kau.
Isteri kau bagai kebun yg kau kene tuai..
Tuai lah..
Kalau layu tuai lah..
Tuai.
Ade hasil tunas anak dan mase depan cerah..
Kongsi lah sama2..
Bukan kau bawak masuk org baru..
pastu claim hak sama rata..
Lagi jahat dia tendang bini kau keluar untuk bolot semua hasil tuaian..

Sapa tak emo siakkk jadi perempuan!!!!!

Tapi aku memang benci aliff aziz nie..
Tengok kening dia...
Gigi dia..
Sebijik mcm kawan aku Sorang tu..
Bila lah nak bayar hutang aku..
Haha

Kredit : dari fb tuan Putera Nur Muhammad Raihan .. tq :)

Sumber Lelaki ini beri penjelasan tentang curang, ianya bukan satu kesilapan tetapi sebenarnya pilihan anda wahai lelaki

Post a Comment

Previous Post Next Post