Suami Jururawat Luah Perasaan Kecewa Apabila Isterinya Dimarahi Oleh Matron Bila Lewat Masuk Kerja Hanya Sebab Bantu Mangsa Kemalangan



Berikut adalah Luahan suami jururawat di FB baru-baru ini, ketika dalam perjalanan ke sana mereka terlihat satu kemaIangan dan mengambil keputusan untuk turun membantu m4ngsa. sehinggalah ambuIans sampai ke tempat kejadian.

Posting itu seperti dibawah:

Kes kemalangan di Batu Caves semalam pg. Memang dah rutin kami berulang alik dari kuala selangor ke kuala lumpur.

Wife sorg jururawat, wife masuk kerja jam 8pg. Memandangkan kemalangan baru belaku semasa kami melintasi laluan tersebut jam 7.40 pg. Kami berhenti dan bantu merawat pesakit.



Org awam membantu menghubungi 999 meminta bantuan. Memandangkan kami anggota kesihatan kami pegang matlamat KAMI SEDIA MEMBANTU. Kami pantau m4ngsa sehingga Bantuan Ambulans dari hospital selayang sampai.

Ambulan sampai kami pun bantu dan serah m4ngsa 1 dewasa dan 1 kanak2 kepada pihak ambulans. Alhamdulillah kami bersyukur kerna dapat bantu mangsa. Di jadikan cerita wife sampai ke tempat kerja lewat dekat pukul 8.30 pg.

Akhirnya wife kena marah dengan sorg matron kawasan wife bertugas memarahi wife kerana lambat masuk kerja. Walaupun wife menyatakan dan memberi bukti kami lewat kerana membantu mangsa kemalangan Matron itu tak mahu terima alasan.

Malah siap memarahi isteri sy di hadapan staf lain. Matron itu siap cakap dgn wife bila dah rawat pesakit dan tinggalkan shj masuk kerja. Tak perlu tunggu ambulans datang. Dan pas shj mangsa kepada orang awam yg ada di situ. Soalan saya boleh ke kita Pegawai kesihatan tinggalkan pesakit begitu shj.



Kini wife stress dan sedih dgn tindakkan matron tersebut. Siap main ugut2 lg wife sy. Rasa nk buat aduan shj ke kkm. Hati dah keras bertekat nk ke KKM buat aduan. Doakanlah isteri sy tabah dari matron yg seorang ni. Mohon KKM segera pindahkan wife sy dari HKL ke Selangor.

#luahanhatisuami. #sabaradabatasnya. #kinikesabarantelahhilang. #beranikeranakebenaran



Oleh kerana, isterinya dimarahi pula oleh seorang matron kerana sudah lewat sampai ke tempat kerja sehingga menyebabkan dia tertekan seolah-olah usaha murninya di tengah jalan tadi tidak dihargai langsung.

Komen netizen:

Sy ada bljar dr st john, sebagai perawat kita x blh tinggalkn mangsa tu mcm tu ja. Kena tunggu smp ambulans datang. Correct me if im wrong.



Kesian wife en. Tertekan dgn keadaan. Tlg salah,x tlg pn salah. Sepatutnye Matron tu bangga dan klu x pn bertimbang rasa la sikit,sbb dh bantu org lain. Bukan saja suka2 nk masuk lewat,d sbb kn ada kemalangan dan membantu mangsa.

Tahniah en dan wife kerana telah membantu m4ngsa. Bayangkan klu en n wife x tlg,apa jd dekat mngsa. Kpd wife en, jgn stress n sedih2. Sabar ya.



Hebatnya nurse ni.. tahniah atas budi baik puan. Semoga puan dipermudahkan semua urusan.

Isteri m4ngsa kerja sama ofis dgn saya. Ms kami tgh sibuk bergmbr utk Hari Wanita tu dia dpt call suami accident. Semoga suami dan anak kak Syura cepat sembuh



sumber FB tengku shahril tengku hussein via memorikini.com

Sumber Suami Jururawat Luah Perasaan Kecewa Apabila Isterinya Dimarahi Oleh Matron Bila Lewat Masuk Kerja Hanya Sebab Bantu Mangsa Kemalangan

Post a Comment

Previous Post Next Post