Lelaki Curang Dikatakan Lebih Cepat Meninggal Menurut Kajian


Lelaki curang dikatakan pendek umur atau cepat meninggal menurut satu kajian yang dijalankan. Kajian mendedahkan, lelaki yang suka curang lebih cepat meninggal daripada jenis lelaki setia. Mungkin ini yang orang panggil sebagai azab dunia.

Satu kajian yang dijalankan oleh para saintis dan diterbitkan dalam Jurnal Of Sexual Medicine oleh University Of Florence, Itali mengatakan, tabiat curang terbukti menjadikan lelaki meninggal lebih cepat daripada lelaki setia.

Penyakit serangan jantung banyak menimpa lelaki curang

Para saintis dari Universiti Florence tersebut mendapati hakikatnya, jika lelaki yang sudah berkahwin curang dengan isterinya lebih berisiko mengalami serangan jantung secara tiba-tiba. Ini diperkuatkan lagi oleh banyak laporan yang mengatakan bilangan kes lelaki meninggal semasa curang kerana serangan jantung adalah sangat tinggi.

Anehnya, tiada laporan yang mengatakan seorang lelaki meninggal dunia semasa berkahwin isterinya, walaupun mengalami serangan jantung. Menurut pasukan penyelidikan, banyak kes serangan jantung yang menyerang lelaki ketika curang disebabkan oleh beberapa faktor.


Pertama, keadaan kebimbangan yang berlebihan semasa berkahwin adalah faktor utama. Kedua, kegunaan dadah yang berlebihan menjadi faktor tambahan. Para penyelidik berkata, kebanyakan lelaki yang curang adalah lelaki tua yang kejantanannya mula menurun.

Walaupun pasangan curangnya adalah gadis muda yang masih sangat kuat dalam hal keintiman. Akibatnya, untuk memenuhi keinginan pasangan, lelaki yang lebih tua sering mengambil ubatan yang menyebabkan serangan jantung tiba-tiba. Lelaki curang walaupun kelihatan gembira, tetapi sebenarnya sedang menderita.

Melaporkan dari laman inovase.com, dalam pandangan biasa mungkin seorang lelaki yang suka curang kelihatan bahagia. Walau bagaimanapun, sebenarnya mereka mengalami tekanan hidup yang cukup berat. Menyembunyikan rahsia dari orang yang berdekatan tidak mudah.

Setiap kali dia berasa tidak selesa, cemas, kebimbangan yang berlebihan dan boleh menyebabkan kemurungan atau tekanan stres. Keadaan ini memberi kesan kepada kesihatan fizikal lelaki. Hasil kajian ini juga menunjukkan bahawa lelaki yang setia psikologi lebih sihat dan lebih bahagia daripada lelaki yang suka curang.

Bagi anda suami yang mempunyai hubungan sulit, jangan risau, tidak lama lagi anda juga akan meninggal sama. Dan bagi anda yang suka curang, berhati-hati.

Kenapa LELAKI berlaku CURANG??

Apa yang buat lelaki curang? Itu jugalah pertanyaan yang sering dilemparkan setiap wanita apabila pasangan yang dicintai selama ini beralih arah dan wujud orang ketiga dalam perhubungan kalian. Jika selama ini kita hanya mendengar kisah curang dari sudut pandangan wanita, apa kata lelaki yang melalui sendiri situasi curang ini.

Kurang Kasih Sayang

Teori curang selalunya dikaitkan dengan seks namun hanya segelintir dari mereka yang mengakui ianya berpunca dari nafsu dan selebihnya mencari seseorang yang sudi mengisi kekosongan hati kerana pasangan tidak memberikan perhatian secara emosional kepadanya. Sukar untuk baca bila lelaki perlukan sokongan tetapi anda boleh cuba mulakan budaya memberikan kata-kata semangat kepadanya.

Rasa Bersalah

Walaupun pernah berjanji tidak akan menduakan anda, lelaki lebih mahir dalam membahagikan perasaan dan menjadi dua orang berbeza dalam situasi di rumah dan situasi di luar. Menurut kaji selidik kebanyakan mereka tidak berniat untuk curang tetapi rasa bersalah yang ada masih belum mencukupi untuk sukakan wanita lain.

Geng Curang

Berkawan dengan rakan lelaki yang juga mata keranjang meningkat kebarangkalian dia juga rasa seolah ia adalah sesuatu yang normal dan perlakuan yang diperakui. Sukar untuk anda menghalang suami untuk tidak lagi berkawan dengannya tetapi cuba pastikan mereka tidak keluar bersama ke acara yang mengundang lebih banyak godaan. Sebaliknya ajak suami hangout dengan pasangan yang bahagia dan punyai nilai seperti yang anda mahukan dalam perhubungan sihat.

Sumber: https://ift.tt/2oTZ473


sumber Sehinggit Media News

Post a Comment

Previous Post Next Post