Viral serpihan kaca dalam ice blended McD Pengkalan, ini kenyataan pihak mangsa dan staff McD terbabit

Antara isu yang hot dan viral di Aidil Adha ke-3 ini, tentang seorang pengadu yang mendakwa adiknya terminum serpihan kaca dalam ice blended McD. Lokasi kejadian dikatakan berlaki di McD Pengkalan, area station 18. Pengadu bernama Aimanur Syamil mendakwa adiknya mengalami tekak berdarah akibat terminum serpihan itu.  

Serpihan kaca dalam ais blended

“Lps nie hati2 gais. Pegi McD korang usya ade tak benda nie. Smlm adik aku dah kena. Berdarah trakia adik aku gais 😢

Lokasi : Mcd pengkalan. Area station 18

– aimanur syamil –

Viral serpihan kaca dalam ice blended McD Pengkalan, ini kenyataan pihak mangsa dan staff McD terbabit

Viral serpihan kaca dalam ice blended McD Pengkalan, ini kenyataan pihak mangsa dan staff McD terbabit

Komen pembaca:

Ramai yang komen bahawa dakwaan pengadu tak logik. Kata mereka, bagaimana kaca yang sebenarnya adalah plastik penutup jug ice blended yang sebesar itu tak nampak masa nak minum. Kata mereka lagi, sebab dah namanya ice blended mestilah tekstur air itu ais yang halus, macam mana serpihan besar boleh masuk dalam cup?

 

Dakwaan pihak pengadu:-

Di bahagian reply komentar dalam post itu juga kita dapat lihat pihak mangsa mempertahankan dakwaan mereka. Kata mereka, staff McD itu sendiri mengaku blender mereka pecah. Sampai berdarah-darah trakea si adik yang terminum serpihan plastik itu. Manager dan staff McD yang terlibat terus ikut mangsa untuk emergency, dan doktor juga sahkan tekak mangsa mengalami luka.

 

Penjelasan pihak staff McD Pengkalan:-

Salah seorang staff yang terlibat(mungkin) mendakwa pengadu cuba memfitnah dan cuba menutup periuk nasi staff. Dia mengaku kecuaiannya namun mendakwa doktor ada memberitahu tekak adik mangsa memang sudah sakit sejak 2 minggu. 

 

 

Kenyataan rasmi pihak McDonald Malaysia sendiri:-

Komen terbakor: Nampaknya memang berlaku kejadian ni, boleh nampak kesalahan berat dari pihak mana namun setiap aduan haruslah disiasat seadilnya. Tak nak nanti pulak kita yang terkena. Bekerja dalam bidang makanan especially F&B memang memenatkan dan stress. Tak termasuk nak layan karenah customer lagi. Buat salah pekerja kena, walaupun salah yang mereka tak buat, tetap yang akan kena adalah pekerja. Tapi dalam bab macam ni, kalau cuai memang patut diambil tindakan. Nanti kita tunggu lah apa penjelasan pihak McD lepas ni. 

 

Sumber: Durian Kopi O



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

Previous Post Next Post