Penerbangan Thai Airways TG415 yang membawa jenazah, Muhammad Farhan Na’imullah itu tiba di sini pada pukul 11.55 pagi dan jenazah dibawa keluar dari Kompleks Kargo KLIA pada pukul 1.55 tengah hari.

Jenazah kemudian dibawa terus ke Johor Bahru untuk disembahyangkan sebelum disemadikan di tanah perkuburan Islam Bukit Allif, Johor Bahru, Johor.










Muhammad Farhan Na’imullah yang bekerja sebagai pengutip buah di Farm Buffalo Orchad di Melbourne lemas ketika mandi di Sungai Ovens berhampiran rumah sewanya pada 13 Disember lalu.

Mayatnya ditemukan pasukan penyelamat Australia kira-kira pukul 8 malam selepas dihanyutkan arus deras ketika mandi pada pukul 2 petang.

Bekas pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN), Kedah itu bekerja sementara di Farm Buffalo Orchad sejak Januari lalu dan sepatutnya pulang semula ke Malaysia awal tahun depan untuk melangsungkan perkahwinan selepas bertunang dengan rakan kolejnya pada September lalu.

Sementara itu, kakak Muhammad Farhan Na’imullah, Nurdiyana Zubir, 29, ketika ditemui pemberita mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang membantu urusan membawa pulang jenazah adiknya itu. -UTUSAN ONLINE