22 Tahun ditutup, kini panggung wayang dibuka semula di Terengganu

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menyambut baik pembukaan semula panggung wayang di Terengganu selepas 22 tahun ia ditutup.

Pembukaan panggung wayang di Terengganu bantu ekonomi

Menurutnya, pembukaan panggung wayang itu sesuatu yang baik setelah beberapa lama hiburan awam di negeri itu dinafikan.

“Ini masanya ia dibuka selepas berapa lama. Panggung wayang adalah hiburan yang bersesuaian untuk seisi keluarga.

“Sekurang-kurangnya ada juga pilihan untuk seisi keluarga meluangkan masa bersama. Selain itu juga saya lihat ia usaha yang baik untuk ekonomi,” katanya selepas merasmikan Penubuhan dan Pelancaran Logo Rasmi Gabungan Pemandu Pemandu Ahli Parlimen Malaysia) GPMP, hari ini.

Sabtu lalu, enam daripada 11 dewan panggung LFS dibuka secara rasminya dengan sebuah dewan panggung besar yang memuatkan 250 penonton, empat dewan panggung kecil dilengkapi 110 kerusi dan sebuah dewan tayangan perdana untuk 88 penonton.

Ia turut dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV) di mana gerak-geri penonton boleh disaksikan orang ramai melalui siaran langsung di televisyen lobi pawagam itu.

Mengulas lebih lanjut mengenai GPMP, Nazri berkata, penubuhan persatuan itu juga adalah sebagai satu usaha dalam memastikan kebajikan ahli-ahlinya terjaga.

“Dengan wujudnya persatuan ini, maka kebajikan pemandu-pemandu yang ada akan lebih terjaga. Boleh dikatakan mereka adalah orang penting buat ahli Parlimen dalam menjalankan tugasan.

“Ini juga sebagai satu penghargaan kepada mereka yang selama ini menjaga keselamatan dan membantu ahli Parlimen menjalankan tugas,” katanya.

 

Sumber: Sinar Harian



Sumber 22 Tahun ditutup, kini panggung wayang dibuka semula di Terengganu

Post a Comment

Previous Post Next Post