Ayah Dipercayai Jual Anak 16 Tahun Dengan Harga RM169 Hingga Jadi Mangsa Dera

Seorang bapa dipercayai tergamak menjual anak perempuannya yang berusia 16 tahun kepada seorang lelaki berusia 21 tahun dengan harga Rs3,000 (RM169.19).

Kejadian kejam itu dilaporkan berlaku di daerah Raigarh di negeri Chattisgarh di India.

Setelah dua tahun, gadis malang itu berjaya diselamatkan dari jalanan dan memerlukan lima bulan kaunseling untuk memberitahu mengenai kejadian sebenar yang berlaku.

Mangsa telah memberi keterangan kepada pihak berkuasa mengenai penderaan yang dialaminya selama ini di mana bermula ketika ibunya meninggal dunia.

Mangsa dipercayai dijual oleh ayahnya kepada seoarang lelaki yang berjanji kepada ayahnya bahawa dia akan memberi pekerjaan kepada remaja itu di rumahnya.

Tetapi sebaliknya berlaku apabila dia mendera gadis itu secara seksual selama berbulan-bulan dan meninggalkannya di jalan setelah dia didapati hamil.

Mangsa kemudiannya diselamatkan oleh Jabatan Kebajikan Wanita dan Kanak-Kanak pada Mei tahun ini dan diberikan rawatan serta kaunseling.

Setelah melahirkan bayi di sebuah hospital di Bilaspur, mangsa dipindahkan ke pusat ‘Sakhi’ di Raigarh pada bulan lalu.

Sakhi atau One Stop Center (OSC) adalah organisasi yang dilancarkan pada tahun 2015 untuk memberikan sokongan dan bantuan kepada wanita yang menghadapi sebarang jenis keganasan secara tertutup mahupun di tempat awam di India.

Sumber: Gulf News

Join Telegram

Huawei Watch Fit Hadir Ke Pasaran Malaysia – Berharga RM499

Huawei kini agak aktif dalam pengenalan peranti-peranti dibawah ekosistem mereka. Selepas mengumumkan sebuah tablet baru semalam, hari ini Huawei Malaysia turut mengumumkan pengenalan jam tangan pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan, iaitu Huawei Watch Fit.

Huawei Watch Fit hadir dengan rekaan muka jam empat segi, selain ditujukan untuk mereka dengan gaya hidup aktif.

Huawei mengatakan Watch Fit menyertakan lebih 96 mod bersenam berbeza, dilengkapi skrin AMOLED HD, serta ketahanan bateri sehingga 10 hari lamanya.

Bagi anda yang berminat, boleh mendapatkan jam tangan pintar terbaru ini bermula 9 September 2020 pada harga RM499 sebuah.

The post Ayah Dipercayai Jual Anak 16 Tahun Dengan Harga RM169 Hingga Jadi Mangsa Dera appeared first on Suara Viral Malaysia.



source: Suara Viral Malaysia

Post a Comment

Previous Post Next Post