[VIDEO] Ramai Persoal Hantar Anak Ke Sekolah Awal, Ini Respons Padu Ryzal Ibrahim

Baru – baru ini, pasangan personaliti media Ryzal Ibrahim dan Maryam berkongsi mengenai anak perempuan mereka yang sudah memasuki alam persekolahan. 

Meskipun masih berusia satu tahun dan lima bulan, Ryzal telah membuat keputusan menghantar anaknya ke sekolah, dan ini mencetvskan perdeb4tan ramai. 

Ada segelintir net1zen memperso4lkan tind4kan pasangan ini yang menghantar anak mereka iaitu Nik You Rina ke sekolah meskipun masih kecil.

Terbaru, Ryzal tampil menj4wab perso4lan ramai atas sebab – sebab mereka berdua membuat keputvsan tersebut dimana Ryzal dan Maryam kini semakin sibvk ditambah pula pengasvh mereka sedia ada sudah berh3nti.

Dalam pada itu, Ryzal menambah anaknya tid4k seperti anak – anak biasa dimana Rina cepat belajar dan pintar berbanding kanak – kanak seusianya.

“Ramai juga yang t4nya kenapa hantar Rina ke sekolah awal sangat, umur dia baru 1 tahun 5 bulan. Kenapa kongsikan lokasi sekolah anak dan macam-macam lagi. Saya jaw4b ringkas untuk umum supaya semua faham.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ryzal Ibrahim (@ryzalibrhm)

“Rina dih4ntar ke sekolah kerana masa kami yang tak men3ntu bila ada sh00ting sama ada di rumah mahupun di luar. Kenapa tak ambil babysitter? Babysitter dah berh3nti, kami masih mencari yang baru.

“Perkembangan Rina pula tak sama dengan anak lain. Saya percaya ramai ibubapa ada pengalaman sendiri tentang Child Gr0wth atau perkembangan anak. Ada yang f4st gr0wing, ada juga speech del4yed, ada yang extra smart dan itu perkara biasa bagi ibubapa.

Komen Netizen:

“Anak kami pula jenis cepat membesar, bukan nak kata dia terlalu bijak macam El0n Mask tapi perkembangan Rina untuk usia 1 tahun adalah buk4n aver4ge child di Malaysia.

“Bila kita hantar ke sekolah ni, Rina bahkan suka bermain dengan kanak-kanak pre-school yang berusia 3 tahun ke atas walhal Rina dalam Toddler Class yang rata-rata untuk 3 tahun ke b4wah,” tulisnya panjang lebar.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : https://ift.tt/hJAoqxY



Sumber: Sinar Viral

Post a Comment

Previous Post Next Post